AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
730

520 -93, vet inte om den ska vara såhär slö?

Va
3
Vacuous
520i 6 -93
Jag köpte en Bmw som sagt då för 11lakan och den är fräsh o inga direkt problem men saken är at det är en "raksexxa" o ja märker att den inte är lika kraftfull som den ska vara.

Den jag löpte den av hade ett sportavgassystem vet itn eom de påvärkar.

jag undrar om någon vet vad det kan vara som slöar motorn.
Alltså nä rja trycker i pedalen ända ner så accelererar den fast långsamt o sen poff så går dne upp i varm skit mycke den hänger itne riktigt med pedalen vet inte hur ja ska förklara.

Om någon har ett tips så svara gärna
Va
3
Vacuous
520i 6 -93
ja allså den steg sakta o så ryckte den till skit lite o så ökar den som en idiot de kanske är vid 4000rpm. mm är det något du känner igen?
co
269
corex
523iA -96
320i Turbo -90
det är inte något skit med avgasen då.. att den inte får flöda fritt?. det gör ju att motorn inte varvar som den skall
mr
24
mrgole
BMW 525i -92
jag tycker det låter mer som att de är nåt fel på bränsle/luft sidan, fel blandningsförhållande lr liknande. kan vara när du ger på mkt så ska det ju bli nåt slags vakum nånsans som ändrar tändningen efter hur fet blandningen är. kan det inte vara nåt sånt fel?
Va
3
Vacuous
520i 6 -93
hmm isåfall vart kan ja kolla det?
mr
24
mrgole
BMW 525i -92
jadu.. det får någon annan svara på, jag kan inte specielt mycket när det gäller bmw
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Tänk bara på att det är inte mer än 150 hästar till 1700 kilo bil... vänta dig inga mirakel! Dock tycker jag absolut att kraften räcker till vardagsbruk i min 520...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.