AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.555

C-lås, låses det automatiskt?

Hej
Har en e46 325 från 2003. Om jag skulle glömma lösa, låses bilen automatiskt efter en viss tid? Vet att vissa bilmärken kör med sånt. Mvh A.

To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
det är ju bra..bara så att du inte glömmer nycklarna när gå ut bilen i 5 min.
Jag tror inte den låser automatiskt, minns inte att min gjorde det..men varför inte kolla instruktionsboken...?

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
eller helt enkelt testa...
Sant... :)

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Nope men med BMWs DIS/ GT-1 dator kan man t ex programmera så den låser när bilen börjar köra. Bra i stadstrafik t ex om det finns väskryckare som en kompis råkade ut för i Madrid.
Mvh
Asken
Min instruktionsbok är på tyska =)
Jag är lite nojjig, kollar alltid handtagen när jag går ifrån, trots att jag har låst =)

Ca 250:- på BMW för en svensk instruktionsbok... ;)

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Det var ju faktiskt inte så dyrt... får nog ta och införskaffa en sådan.

Po
243
Pontus s
mellan 2 bmw
Asken:
programmera så den låser sig under färd är olagligt på svensk marknad, så det e ingen bra idé e många verkstäder som missat denna lag!! mvh

Pontus: jaså...det är precis vad min Audi A3 gör efter 10-15 sek färd...?

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Po
243
Pontus s
mellan 2 bmw
Antagligen felkonfrigurerad från fabrik/leverans, får ändra ngn gång då och då i programmeringen på de franska liken ja jobbar med pga felaktig programmering.. Amerikansk marknad har funktionen aktiverad iaf, lade till svensk applikation, programmerade bort automat låsningen på en v70 för ett tag sedan bes 2:a pga automatlåsning o den va usa import.. thats it!!

Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
De låter skumt att de skulle vara förbjudet med automatiskt låsning.
De har alla nya Audi-bilar vad jag vet numera, även min 116i har denna funktion, vilket jag uppskattar

BMW CS #5139
Po
243
Pontus s
mellan 2 bmw
Så har det iaf varit, vad ja har fått berättat för mig o blivit hänvisad efter, man kan ju sj tänka att om man krockar o de börjar brinna, elektroniken slås ut dörrarna e låsta man tar sig inte ut, o att slå in/ut en ruta e ju inte det lättaste.. kan kolla upp det exakt i morgon om ja får tid!!

en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Det finns massa bilar som har låsning under färd som standard, kan absolut inte tänka mig att det skulle vara olagligt!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.