|
|
|
|---|---|
|
Här följer scenariet: Ska in med min 750 på verkstan nästa vecka för att byta stödlagret till kardanen. Mekanikern har tittat på bilen och säger att det kanske kommer bli problem, avgassystemet måste ner och eftersom bultarna till grenröret har rostat sönder så kan det ta tid om man i värsta fall måste kapa pinbultarna, borra ur och gänga om... Min fråga är: Måste man plocka ner grenröret för att lossa kardanen? Jag är absolut ingen mekaniker men undrar... borde man inte kunna dela på avgassystemet nånstans efter grenröret så att man inte måste lossa hela grenröret? Är säkert självklart för någon som vet så jag tackar och bockar om just någon som vet upplyser mig! mvh //Daniel | |
|
Du kan dela dem efter katalysatorerna. Det är inga pinnbultar utan vanlig bult o mutter ,,iallafall på min. Du kan även dela dem innan kattarna. |
|
|
Det går att dela avgassystemet på lite olika ställen alltså som jag misstänkte, men räcker det för att lossa kardanen??? Eller måste man lossa grenröret för att få ner kardanen??? mvh /Daniel |
|
|
Nej det behövs inte. Tar man bort kattarna och bakåt så kommer du åt hela kardanen. Felix Icq#133904233 |
|
|
Då försöker min mekaniker lura mig! Det trodde jag inte. Nån annan som kan bekräfta? //Daniel |
|
|
Ja, grenrören sitter bra där. Kattarna och bakåt räcker. Jeppe |
|
|
Tack för svaren! Ska ta ett snack med han inna jag har tiden nästa vecka... //Daniel |
|
|
Hej! hur gick det? hade du vibrationer vid fullgas från start, eller hur yttrade det sig? Mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.