|
|
|
|---|---|
|
Har monterat dit angeleyes och förstört ljusbilderna totalt... Kan någon ge tips på hur jag får tillbaka min fina skjustering som jag hade innan då bilprovningen godkände den? Mvh Jonas | |
| åk till en bilmeck..han fixar det på nolltid,för några ynka spänn.eftersom du har varit på bägge.skillnad vore om du bara på ena,så skulle man ha något gämnföra med... | |
|
Okej smart idé =) Tack för svaret! Nån som vet nån annan idé också? |
|
|
ja...justera själv! men eftersom du inte har nåt att gå efter så brukar iaf jag stå med knäna å justera in bägge i samma höjd iaf...sen om det är rätt höjd eller inte vet man ju inte förräns du besiktar kärran...eller åker till en verkstad som får kika på de! mvh |
|
|
ja...justera själv! men eftersom du inte har nåt att gå efter så brukar iaf jag stå med knäna å justera in bägge i samma höjd iaf...sen om det är rätt höjd eller inte vet man ju inte förräns du besiktar kärran...eller åker till en verkstad som får kika på de! mvh |
|
|
Halvljuset ska droppa 1 cm per meter. Håll en tumstock från marken så nära lampan det går, läs av, vi låssas att det var 60 cm, håll nu tumstocken 3 meter bort, då ska det vara 57 cm. På avstånd är det ganska svårt att se, så då är det bättre om man ritar av 57 cm på väggen eller en skiva. I sidled ska det lysa rakt fram, på glaset har man ju ett streck som viker av på mitten (klarglas har en liten ring med ett sträck i) den punkten ska vara rakt fram och motsvara ju vecket på ljusbilden. Ett enkelt sätt att hitta "rakt fram" är att lägga nått, typ en bräd framför hjulen, och från den med en vinkel ta ut en rak linje. Har man fått ett ljus rakt i sidled är det ju sen bara att mäta mellan mitten på strålkastarna och rita av det på skivan/väggen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.