|
|
|
|---|---|
|
Är sugen på att installera en aktiv sub bak i min e39 sedan. Baslådan har högnivå ingång till vilken jag tog signal från högtalarna bak. När jag kopplat in strömtjuven så kommer det ingen signal från högtalar kabeln. Är högtalarna i hatthyllan aktiva de med? Skickar radion någon slags lågnivå till dessa högtalare? Vad göra? | |
| De är inte aktiva , är du säker på att strömtjuvarna har bra kontakt? Har du tagit rätt kabel? Använd hellre en sockerbit och koppla med eller riktiga kabelskor alternativt lödning. | |
| Om jag inte minns helt fel så var den ena kabeln vit och den andra vit/blå. Dettta var högtalarn vänster bak. | |
|
Här är färgerna på högtalarkablarna i E39. Det är tvinade kablar till högtalarna: Vänster fram Gul/Röd + Gul/Brun – Höger fram Blå/Röd + Blå/Brun – Vänster bak Gul/Lila + Gul/Grå – Höger bak Blå/Lila + Blå/Grå FP |
|
|
@ Folke Vet inte var din uppgifter kommer ifrån, men mina kablar höger som vänster bak var gröna + gröna/svart. Tog dem direkt från högtalar anslutningen. /AL |
|
|
De kommer från manualer och min egen bil (E39). FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.