|
|
|
|---|---|
| Hej! nu är de så att min koppling for helt plöttsligt igår, den vill som inte till att driva frammåt. den bara varvar när man lägger i växeln och gasar på och det luktade fruktansvärt brända lameller. Så jag tänkte ta och köpa en ny koppling och lämna in den på verkstad för har ingen kunskap om att skruva i bilar och har ingen tillgång till varm garage. Någon som vet vad en verkstad kan ta för ett byte?? läste att en koppling kostar runt 1800kr ny och de är inte alls farligt, men orar mig för verkstadskostnaden.. Tacksam för svar! Mvh/Henrik | |
| Ca:5000kr för kopplingssats + arbete på en icke BMW verkstad fick jag prisuppgift på. | |
|
byte på min BMW 325 -95, blev drygt 5000:- inklusive byte av bussningar och stag till växellänkaget! Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
| den siffran stämmer bra..går inte få det så mycket billigare på bilmeck... | |
|
Okej, då blir det till att lämna in den i veckan. Är kopplings sattsen från motor nord nått att sattsa på? 1770kr.. Är det kopplingen som farit eller kan de vara nått annat problem, kanske nått i kopplingen som bara bör bytas så man slipper byta hela. eller är det kanske lika bra å byta allt? tänkte även byta urtrampningslager. |
|
| motor nord brukar inte ha soper,brukar vara bra kvalitet. | |
| Motornords koppling satte jag på förra 328:an å den går än 5år senare tycker att den var helt ok så länge jag ägde bilen å han som köpte den har inte bytt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.