|
|
|
|---|---|
|
nån som vet vad som är vad på tändspolens tre anslutningar (15, 4a, 1)..?? /Kilander (1X.xxs 2xxkm/h) Den som lever får se... | |
|
På en M50 så är 15=12v över tändlås (stift 3 i k-stycke) 1=Jorda (stift 2) 4a=tändsignal från box (stift 1) Gerhard/// |
|
|
ok. det är nåt som jag inte förstår med dethär. Jag kolla i ETK:n och fann där att det satt samma spolar på en M50 som en S38B38. nu till problemet, mäter jag mellan 15 och 1 har jag full kontakt?? det ska det i mina tankar absolut inte vara.? då blir det tokkortslutning ju, lr.? nån som vet nått eller har nått förslag på vart man kan hitta info om detta..? /Kilander (1X.xxs 2xxkm/h) Den som lever får se... |
|
|
Det skall vara 0,4-0,8 Ohm mellan 1 och 15. Det är ganska nära kortslutning. Gerhard// |
|
|
jo, men om man lägger 12v på anslutning 15 och jordar 1:an kommer det att bli en konstant strömförbrukning på ca 20A genom tändspolen..???? visst är det så..?? det låter lite konstig om det skulle funka. nån som har kommentarer.? /Kilander (1X.xxs 2xxkm/h) Den som lever får se... |
|
|
Kilander >> Vad kommer du kör med för laddtryck med M5 motorn? Uppskattad effekt & tider? Mvh |
|
|
vet inte riktigt men 2 kg ska nog gå om allt lirar som det ska, och då blir det troligtvis en jävla massa effekt.. det är det jag kan säga. tiderna får vi se sen.!! /Kilander (1X.xxs 2xxkm/h) Den som lever får se... |
|
|
2 kg :) :) :) :) :) Kör du i klassen Max street eller Bakhjulsdrivet m Ö-laddning? |
|
|
bakhjulsdrift med överladdning! /Kilander (1X.xxs 2xxkm/h) Den som lever får se... |
|
|
Hur ligger märkningen (1,15 och 4a)i för hållande till stiften i k-stycket (1,2,3). På kopplingsschemat är det bara märkt 1,2,3. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.