AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
764

Avställning och provkörning?

Tjena.
Hur i helsike ska man göra med en bil som är avställd, men som skulle behöva provköras inför ett förmodat köp??
Ska jag ställa på bilen nu och betala en månads skatt och försäkring??
Har en spekulant som kpmmer på lördag.

MVH Jocke.
er
79
eric.and
525iA Touring -02
Jag skulle ha ringt polisen (11414) och rådfrågat dem. de borde kunna svara om det är okej att ni provkör bilen trotts körförbud...

//Eric\\ Ny BMW-ägare
Finns tyvrär inge genvägar eller dispenser som kan hjälpa Dig.. Problemet är ju inte direkt ovanligt. Har en kompis som köper o säljer lite bilar på måttlig hobbybasis.. Han har ordnat en kontakt hos en bilhandlare som mot vissa gentjänster (???) lånar ut en grönplåt. Mkt tveksamt, risken är att firman får saluvagnslicensen återkallad om det kommer fram..

Blir nog bara att bita i det sura o ställa på..

Paap Reeder
... vad du än gör så försäkra den innan en ev. "svarttur".

MVH /// Paap R
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Även om någon polis skulle säga att det är "OK" så är det inte det.

Men som Paap säger, försäkra bilen. För om det skulle hända nåt så är skönt att ha haft bilen försäkrad vid olyckstillfället!

Om du/ni sedan skulle bli stoppade av polis under provkörningen skulle sannolikt 9/10 poliser "släppa" er om du/ni säger som det är...

Min bil
Länk
Försäkring gör väl varken från eller till, när FB får reda på att bilen var avställd gäller ju den bara som "avställningsförsäkring" och ersätter inga skador under färd..

co
269
corex
523iA -96
320i Turbo -90
försäkra o leta upp en tyskplåt.. så har jag gjort.. funkade då.. ;)
Det var bara att ställa på helt enkelt. Blir det affär lägger jag på skatten som är kvar att betala.
Försäkringen får man ju tillbaka.

Jocke.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Har läst i en annan tråd här på forumet, att om man ställer av och på samma dag hos VV, så "hinner" dom inte med att skicka avi på skatten. Och försäkringen går ju på automatiskt, när du ställer på, och av. Men om detta stämmer vet jag inte!!! Prova Sök Inlägg så kanske du hittar tråden.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Ci
531
CiM
325ciM-04
en provtur tar inte mer än 1 timme, så du kan ställa på den hos vv hemsida, och blir det ingen affär, är det bara att gå in på samma sida och ställa av den. försäkringen träder i kraft automatisk.
har gjort det ett par ggr själv, och inte haft nåt problem med det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.