AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
750

Sänkning, hur mycket vågar man?

Hej!

Nu är det så att till sommaren hade jag tänkt sänka bilen en del, då den är lite väl hög för min smak. Det är redan - så vitt jag har förstått det - sportchassi. Nu undrar jag hur mycket det sänker i sig och även om man ska räkna bort det när man beställer nya fjädrar. (Jag hade alltså bara tänkt byta fjädrar till en början)

Kanske en dum fråga, men jag hatar att vara osäker. Om man säger att sportchassiet sänker 2 cm i sig, men jag vill ha ned bilen ytterligare 2 cm, ska jag då beställa fjädrar med 4 cm sänkning?

Jag får be om ursäkt ifall det blev lite rörigt, är aningen stressad då jag skriver.
Tack så mycket på förhand!

Mvh,
Peter

Jag kör 35/15 på sportchassiet. Jämför man med en sedan är det 50/25??mm närmare jorden. Dvs beställ ett par som sänker "2 cm" och är gjorda för sportchassiet

Länk

/Thomas
Finns det något enkelt sätt för en novis som mig att bekräfta att man verkligen har sportchassit?

Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Lättaste sätter är nog att gå in på auktoriserad bmw-verkstad och be dem göra ett utdrag på utrustningen på din bil. För har du m-chassie så borde inte någon före dig slänkt på orginalen iaf. M-chassie sänker för övrigt 15mm jämför med standard.
Tack så mycket för svaren, jag ska kolla upp det på tisdag då jag har vägarna förbi min BMW-återförsäljare!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.