|
|
|
|---|---|
|
Hälsningar! Igår äntligen blev jag en lycklig ägare till en BMW e46 318i 98! Det är fortfarande lite svårt att tro att nycklar till den Bimmern som står tvärs över gatan ligger i min ficka!.. men det är just där jag börjar bli orolig. Säkerheten och omtänksamhet kommer först. Det är välutrustat med bra audio m.m, men.. finns inget larm på det. Har har googlat lite, men det verkar inte finnas några bra artiklar om olika billarm. Har hittat bara några sajter från försäljare och verkstäder där dem erbjuder sina produkter. Har sökt på AutoPower också faktiskt, inga relevanta tråder bland 200-300 första i sökningen.. Nu till frågan: Själv tycker jag att man sover bättre på nätterna med ett bra larm, men å andra sidan tycker jag att betala runt 10K för larmet är lite... dyr. Såg bl a CarGard T70C med GSM-modul (kostar väl runt 2500-3500SEK???). Om ni har några bra länkar till billarm-relaterade artiklar eller åsikter om olika sätt att sova lungt på nätter så skulle jag var mkt tacksam om berättar om era erfarenheter. /Alexander | |
|
Hej och välkommen hit! Hade samma problem när jag skulle köpa larm. Det var lite svårt att välja. Valde dock ett CarGard. De känns stabila och har hört få som har klagat. Tror att grundpriset ligger runt 3000kr som du skriver men man måste ha en installation också. Cargard säljer inga larm lösa. Ska du sedan ha en gsm-modul till så är det ytterligare ett tillval. Lättast tyckte jag var att bestämma sig för ett larm och sedan ringa runt och kolla priser. Jag är i alla fall nöjd med mitt CarGard |
|
|
Jag installerade ett Foxguard CL 10 in min E46 328. kostade 3500 med installation. Har funkat bra för mig. Då larmas och avlarmas det automatiskt när man använder original nyckel för att låsa / låsa up så man behöver ingen extra dosa. Men så är det nog på dom flesta larm till nyare bilar. Och så blinkar larmet blått istället för rött som dom flesta andra (lite coolt kanske) Om du ska ha GSM eller GPS till larmet så hittade jag inget under 6000-7000 när jag letade. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.