|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej. nån som vet nått om den här alpina b10 3,5-90 annonsen ligger på blocket i sthlm (lyckades inte länka den) har ett stort bmw begär och funderade lite på denna, verkar fin. nån som har några erfarenheter av den här modellen. tack på förhand | |
|
Länk Ser fin ut på bilderna. Du måste i alla fall åka och titta på den, he he... Den är chippad och försedd med annat avgassystem, kam och luftfilter, kolla så att den går som den ska, inga missljud eller knackningar. Jag tycker att dessa modeller inte borde vara trimmade. _____Vraum!_____ |
|
|
Hej snatto den verkar väldigt fin, men blev lite fundersam verkar inte som det finns nån dokumentation på bilen. trimmet finns det inga papper på dåligt med dokumentation i övrigt. har tittat på den och den verkar fräsch, men det blir ju ett stort fråge tecken utan några papper på bilen. |
|
|
Snickarmicke Kolla runt lite om du ska ha en Alpina. Har funnits ett par 3.5 till salu Och jämnför. Ska du ha pengar tillbaka så köp en som är så nära orginal som möjligt och med documentation. Troligtvis så kommer nästa köpare att vilja ha det Lycka till i billetandet /Nathi |
|
|
Var en bekant till mig som hade den i somras. Han bytte en vipparm som var av när han köpte den, sen så sålde han den. |
|
|
Hej koffa din bekant har han någon info om bilen. om jag förstod det rätt ägde han den inte länge han heller? meckade han själv med bilen kanske han kan säga nått mer om bilens kondition. tacksam för svar |
|
|
Tycker de är rätt ok pris på den. Kolla bara upp den bakåt med de ägarna innan.. |
|
| Tycker inte det är ok pris, trasig AC påhittade HK, ej orginalkam(tror jag). Dessutom automat. Skulle hellre kolla in den manuella som är till salu för 35. | |
|
Är frontspoilern orginal? Det skall väl inte sitta slitsar ute i hörnen på 3.5 spoiler?! Fanns B10 3.5 med automat - trodde det bara fanns med manuell... M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Stephan: 4stegs Aut fanns som tillval, ang spoilern så finns båda modellerna med luftintag och utan. Mvh Morgan Alpina Club Schweden Länk |
|
|
ok, Har aldrig sett den varianten förut. Inte heller komb. aut/3.5 M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Snickarmicke: Han skruvade själv med bilen, tror de var försäkringen som han tyckte blev för hög för honom. I övrigt verkade han nöjd med bilen. Såg den bara lite snabbt en gång, och den såg fräsch ut. Även invändigt så var den väldigt välhållen. |
|
| Ser fin ut men jag skulle inte våga köpa en prestandabil som är 17 år gammal och gått 20000 mil. Blir väldigt dyrt om man behöver renovera eller byt a ut slitdetaljer. | |
|
tack för alla svar, får ta mig en funderare till. kul att det e ett sånt gensvar på forumet. |
|
|
Tycker inte det är ett dyrt pris iaf.. Sedan är det inte en prestadabil det handlar om utan en blivade klassiker. Sålde precis min B10 3,5 för 100k.. Hittar man bara rätt info som bilen varit med om bakåt i tiden och att den kan styrkas så är det ett rätt vettigt köp. Sen att nuvarande ägare hittar på lite i annonsen gör ju bara att man kan ta ner den ägaren på jorden med rätt info om bilarna som gjordes. Ett bra prut alternataiv.. att vara kunnig på sin sak. |
|
| En klockren fin B10 3.5 finns på Alpinas hemsida(www.alpina.de) under gebrauchtwagenangebote / fahrzeuge. Den verkar vara i MYCKET gott skick. | |
| Med en riktig pris bild med,, verkar som Svensken inte förstått att de är på väg uppåt i värde än. | |
|
Har sett den här bilden innan och tycker bara att den är störtskön: Länk Skall lätt satsa på den looken i sommar och måste säga att det är helrätt när man kör en 80-talstysk. Förlåt att jag blev lite off topic =). |
|
|
Snickar micke: Jag såg annonsen nyss och blev också lite intresserad av den. Du som har kollat bilen. Hur verkade säljaren? Vad var det för typ av person? Vad får dig att fundera? Gick bilen bra föresten? Stod säljaren fast vid priset? Mvh Johan |
|
|
jag var och tittade på bilen.såg fräsch ut,MEN ingen dokumentation på varken trim eller service. talade om för säljaren att jag var intresserad och att han skulle höra av sig när han hade fått besked av en kille som hade betalt handpenning på bilen(hade tydligen problem att få fram pengar) han hörde aldrig av sig till mig,såg bara att annonsen var ute igen. jag kollade upp tidigare ägare i sverige.ägare ett på bilen i sverige,pratade om en restskuld på bilen.så jag drog öronen åt mig ,och blev precis ägare till en m5-90. ett tips om du är intresserad, är att prata med tidigare ägare...... |
|
| Ok. Tack för upplysningen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.