AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
870

Prova larmet?

er
79
eric.and
525iA Touring -02
Hej

Jag har en 525 e39 med originallarm.

Kan man pröva larmet på något sätt?.. Jag provade att låsa bilen med en person i och denne skakade runt lite men larmet gick inte igång? Finns det något annat sätt??

//Eric\\ Ny BMW-ägare
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Har du sensorlarm då?
Hur länge väntade du med att personen rörde på sig inan du gav upp? Det tar en stund innan larmet aktiverar sig helt.

*BAWORAK*
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Öppna motorhuven, håll inne larmbrytaren, aktivera larmet släpp brytaren.
Kupé skyddet är ganska känsligt, kan påverkas av personer, bilar som är parkerade bredvid bilen om de är i rörelse eller dörrar slås igen.
Skall avaktiveras vid färjetransporter och om man lämnar djur i bilen.
Vid rörelser utanför bilen, så brukar larmdioden sluta blinka och lysa fast, under ca 10 minuter sedan går larmet ned i normalläge igen och den börjar åter blinka. Kan ju vara så att den kupeskyddet går upp i ett högre nivå när det påverkas, för att känna av vad som händer och upprepas då sekvenserna så går larmet till . Noterade detta på min 528a när jag hade den under uppsikt på en parkering där närliggande bilar med tillhörande personer var i rörelse till o från närmaste parkeringsruta.
Noterade även att larmet gick på en 523a på Mallis, när en barnluftmadrass av plast blåste mot bilens sidoruta från en närliggande container.

///MVH Hasso
Länk
er
79
eric.and
525iA Touring -02
SvanteE: Ja, jag vet inte om jag har larmsensor. Bilen är ganska ny för mig men den kanse står någonstans.

hasso: Tack för tipset ska försöka med de.. Vet du exakt vart larmbrytaren sitter i motorummet?

//Eric\\ Ny BMW-ägare
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ja den kan du knappast missa, förmodligen sitter den som vanligt framför vänster kupefilterbox om dom inte flyttat den på nyare modeller. Är en vanligt dörrkontaktbrytare.

///MVH Hasso
Länk
Prova larmet går också genom att du låser bilen med sändaren och sen öppnar manuellt med nyckeln via låset. När du då öppnar dörren kommer larmet att gå igång..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.