|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har en 525 e39 med originallarm. Kan man pröva larmet på något sätt?.. Jag provade att låsa bilen med en person i och denne skakade runt lite men larmet gick inte igång? Finns det något annat sätt?? //Eric\\ Ny BMW-ägare | |
|
Har du sensorlarm då? Hur länge väntade du med att personen rörde på sig inan du gav upp? Det tar en stund innan larmet aktiverar sig helt. *BAWORAK* |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Öppna motorhuven, håll inne larmbrytaren, aktivera larmet släpp brytaren. Kupé skyddet är ganska känsligt, kan påverkas av personer, bilar som är parkerade bredvid bilen om de är i rörelse eller dörrar slås igen. Skall avaktiveras vid färjetransporter och om man lämnar djur i bilen. Vid rörelser utanför bilen, så brukar larmdioden sluta blinka och lysa fast, under ca 10 minuter sedan går larmet ned i normalläge igen och den börjar åter blinka. Kan ju vara så att den kupeskyddet går upp i ett högre nivå när det påverkas, för att känna av vad som händer och upprepas då sekvenserna så går larmet till . Noterade detta på min 528a när jag hade den under uppsikt på en parkering där närliggande bilar med tillhörande personer var i rörelse till o från närmaste parkeringsruta. Noterade även att larmet gick på en 523a på Mallis, när en barnluftmadrass av plast blåste mot bilens sidoruta från en närliggande container. ///MVH Hasso Länk |
|
SvanteE: Ja, jag vet inte om jag har larmsensor. Bilen är ganska ny för mig men den kanse står någonstans. hasso: Tack för tipset ska försöka med de.. Vet du exakt vart larmbrytaren sitter i motorummet? //Eric\\ Ny BMW-ägare |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ja den kan du knappast missa, förmodligen sitter den som vanligt framför vänster kupefilterbox om dom inte flyttat den på nyare modeller. Är en vanligt dörrkontaktbrytare. ///MVH Hasso Länk |
| Prova larmet går också genom att du låser bilen med sändaren och sen öppnar manuellt med nyckeln via låset. När du då öppnar dörren kommer larmet att gå igång.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.