|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en 316 compact -98. Jag har länge bara använt en nyckel till fjärrlåset, men nu skall jag sälja bilen och tänkte se till så att den andra funkar. Bytte batteri, och synkade båda nycklarna enligt manualen. Problemet är att bara den senast synkade nyckeln verkar fungera? Enligt manualen måste man synka med högst 30s mellanrum, och det gör jag. Eftersom jag kan få båda nycklarna att funka (men en åt gången) kan det inte vara något hårdvarufel i nycklarna. Bilen går att starta med båda nycklarna, det är bara fjärrkontrollfunktionen som bara funkar på en nyckel. Är det något fel, eller något jag missar i synkningen? Några tips? | |
| Om inte jag fattat fel så är det så det är - du kan bara ha en aktiverad åt gången. Så är det på många bilmodeller i alla fall. | |
|
Inte är det så på min 523:a iallfall o inte på min s60 HAn kanske bara gör fel? elelr så kan de vara fel på fjärren. |
|
|
Draven-: Nix, båda funkade (samtidigt) när jag köpte bilen. Oggyone: Det borde inte vara fel på fjärren eftersom nyckel 1 funkar om jag synkar den sist, och nyckel 2 funkar om jag synkar den sist... Och jag gör ju själva synkningen rätt också då, om jag inte har missat något "knep" för synkning av två nycklar. Och jag gör det som sagt inom 30s. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Förmodligen har du missat nått vid programeringen, bara att fösöka igen, kom ihåg att du inte ska stoppa nyckel nr 2 i tändlåset utan bara utföra knapptryckingarna inom 30 sekunder. Startspärren och fjärrfunktionen ha ringet med varandra att gör alls utan det är enbart fjärrfunktionen du kan programera ///MVH Hasso Länk |
| Hasso: tack, där var lösningen! Jag stoppade in nyckel 2 också i tändlåset, att jag inte tänkte på det. Läste bara manualen 2 ggr, det räckte tydligen inte :-(. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag gjorde likadant första gången :) därav mitt inlägg. manualen kan misstolkas. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.