|
|
|
|---|---|
|
Har i dagsläget en Z3, som säkert de flesta spanat bloggen om. Det väntas barn i april vilket föranleder ett byte av kategori - från tvåsitsig cab till 4-sitsigt med "lite mer bagageutrymme". Har endast provsuttit 318 (-01) och 325 (-02) hos BMW-ÅF. Vad jag främst fastnade för var att bilen MÅSTE ha sportstolar! MEN... i övrigt för den lilla barnfamiljen: -Hur ser ni på en 3XX? Vilken touringårsmodell samt motor har känts helrätt för din (er) familj? Är väl inte helt priskänslig, men visst har priset en fot med i spelet. Ej ehller import eller diesel. Finns ju en uppsjö av 3XX Touring till salu, några tips om intressanta objekt? mvh Joel <---- snart familjefar :-) ______ Joel - Länk | |
|
Hej, Ägde själv en Z3 3.0 Coupé och skulle bli pappa. Köpte en svart 330iAT -03 med sportpaketet och mycket annat godis. Rekomenderar en 325 eller 330 då dessa motorer gör bilen rättvisa. Merkostnaden i drift anser jag täcka det man får tillbaks gällande ljud och känsla. Jag skulle köpa en 01/10 -> med krav på följande utrustning. * Sportpaketet, snyggt och det inkluderar sportstolarna och annan ljudavstämmning * Aut, Skönt då det är lite must i motorn * Skinn, lätt att torka av och slitstarkt Personligen ville jag även ha lucka, navi och H/K ljud men så här efteråt så är det mer "kul att ha"... Mvh Fidde |
|
|
Vi har en 325 xi touring som räcker nu när vi bara har bara ett barn. Men visst packar man på höjden om man har en hopfälld barnvagn av standardtyp i skuffen. Ingen storlastare således. Nu är hustrun på tillväxt igen, och med två barnstolar tror jag att det strax blir för trångt... Det blir inte plats för särskilt mycket väskor/sportbagar om man inte kan klämma in dem i baksätet. 325 tycker jag är en mycket fin modell med tillräckligt pulver för att inte bli tråkig. Fyrhjulsdriften är bra på fjällsemestern och som ammunition i bardiskdiskussioner om bilars egenskaper. För barnfamiljen är gummimattor, sparkskydd, bagagerumsmatta, isofix och avstängningsbar airbag viktigare än sportpaket och superstereo. Lycka till med bil och familj - livet är underbart!! |
|
| Kan bara hålla med att E46 Touring fungerar fint till den lilla familjen. Helt okej utrymme, kul att köra, snygg at se på. 320i med 170hk anser jag vara ett bra val då den är hyffsat ekonomisk utan att bli tråkig. Verkar också vara den mest eftertraktade E46 och det gör livet lite enklare när man skall sälja. | |
|
Rekommenderar också 320i Touring med 2,2 litersmotorn. En utmärkt "allroundbil" som även fixar en liten familjs transportbehov. Jag hade standardstolar på min 320i å det ångrade jag bara efter någon månad. Sportstolarna är klart att föredra om du kör långt. Som småbarnsfar själv inser man snart nyttan med läderklädsel, men det är absolut inte ett måste. Det finns både BMW original såväl som andra märken på eftermarknaden för olika typer av klädselskydd. ---- BMW CS #6212 I väntan på min nya ögonsten - E61 530iaM Platinagrå |
|
| Min 320 funkaqr helt ok mett ett barn (7 mån nu). Hare bilbarnstolen i baksätet bakom pasagerarstole och det blir ganska trångt för pasageraren om han är storväxt. Köp en liten sportvagn som är lätt o ta isär för annars för du problem när du ska lasta på vid ev resor... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.