|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
BMW Göteborg har jag haft att göra med en gång och det är också den sista. Lämnade in brorsans krockade E46 där även toppen rykt p.g.a att kylarn sprack vid krocken. Det tog närmare tre månader för BMW att laga bilen. 3 månader!!! De skyllde på delar som inte kommit, lackboxar som var överbokade, personal som var sjuk, allt i flera vändor och i olika varianter. Från början var det sagt att det skulle ta omkring 2-3 veckor. De skulle ringa när bilen var klar och en dag kom samtalet. Brorsan åkte glad i hågen från Borås för att äntligen hämta sin bil. Får nycklarna i kundtjänst och en beskrivning var den står. Han öppnar bilen och finner att det ligger en massa delar i den...de har "glömt" montera spoiler, lysen och lite annat smått och gott. Min bror föreslår att de slänger ihop bilen medans han väntar men de kan de inte och förslag två är att de ger honom en lånebil. Ganska rimligt, men de tyckte inte BMW. Så jävla dåligt så det finns inte på kartan. Jobbet blev iofs bra i slutändan, men det ända som retar ihjäl brorsan är att de bara böt det trasiga lampglaset. Ser jävligt b ut med ett nytt samt ett blästrat. Gladeligen hade han betalat det själv men iom att det var ett försäkringsjobb för över 100K så hade väl fanken inte en liten glasbit spelat någon roll. Tror de är för stora för "vanliga" kunder helt enkelt. En mindre firma hade aldrig behandlat ett jobb så här. |
|
|
Ärligt talat, BMW Sverige SKITER totalt i sina kunder. Det går för bra helt enkelt. Glömmer aldrig försäljaren i Solna som sålde fel servoolja till min 325 varpå servon började läcka som ett såll bara några km därifrån. Till råge på allt så tvärnekade försäljaren sedan att han sålt "fel" olja till mig. När han sedan efter veckor av jobb överbevisats tog de in bilen och bytte HELA sevosystemet. Bedrägeriförsök? |
|
|
Har bråkat en del med Novation i Uppsala genom åren om lite olika saker, men i det stora hela funkar det Jävligt bra där och är nöjd. Ett litet exempel, Ville att de skulle kolla bromsarna fram, byta belägg vid behov, fick pris och betalade vid hämtning uppgjord summa - en timma senare ringde tfn och killen på Novation sa att jag hade pengar att hämta tillbaka - meken hade gjort bedömningen att beläggen skulle klara sig till nästa service och inte bytt dem. Snyggt tycker jag - även om jag kanske hade märkt det ganska snabbt - men ändå!!! :o) Länk |
|
|
Aldrig haft några problem med BMW Solna, varken försäljning, reservdelar eller verkstad. Trots att jag, om man ska tro det här forumet mfl, aldrig borde ha gått dit med min bil över huvud taget. Däremot ser man ju ständigt och jämt trådar av typen "nu skriver vi om hur usla BMW Solna är" som den här. Inte konstigt att man får en dålig bild då. Det är ju i regel de som är missnöjda som skriker högst. Givetvis får man också bara läsa den ena sidan av historien. Jag påstår förstås därmed INTE att BMW Solna aldrig gör fel. Det är en stor verkstad, det vore korkat att anta att de utför alla jobb perfekt eller ens över medelstandard. Men bortsett från att de inte erbjuder fri lånebil vid varje service (som t ex PL gör) har jag aldrig haft skäl att klaga på deras arbete, varken med min 740iA eller min Clubman. Wilhelm Svenselius |
|
| Sålänge man slipper dinosaurien som jobbar som reservdelsman på Solna så tycker jag att dom är duktiga där. | |
| på tal om klantiga mekar, polaren hade sin volvo s40 inne på bromsrörs byte. bromsarna funkade bra i några dagar tills vi blev 5 personer i bilen och åkte över ett farthinder, då hade klant arselet till mek glömt tagit bort 10ans nykel ifrån luftnippeln så att nykeln får en touch av något och det rinner ut bromsvätska, och när vi märkte det låg vi i 110km/h mellan Falun-Borlänge, så chauffören får lov att använda handbromsen... LIVSFARLIGT. skulle nästan lagt bilen i diket och krävt ersättning | |
|
Nog för att devisen kunden har alltid fel(om denne inte är trevlig) de facto stämmer, dock så har jag lärt mig att primärt ta ting jag inte är nöjd med beträffande utfört arbete med den som utför arbetet och bett dem göra om samt begärt kompensation för nedlagd tid, givetvis göres detta skriftligt direkt till adekvat chef. Gissa hur många verkstadsmottagare och chefer som inte vill göra en superinsats bara de får reda på vad det är kunden upplever inte fungerar. Har under ett antal tillfällen själv hört hur det sitter människor i kundmottagningen i BMW Solna och använder 200-300 ord i en upphetsad följd för att förklara att det gnisslar om bromsarna på deras 2 år gamla bil. Synnerligen proffsigt..... Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.