|
|
|
|---|---|
|
Abstinensen ökade kraftigt idag. Så jag fick gå ner till garaget och målade alla nav silvriga, och bromsoken svarta. Blev j*vligt bra, ser ut som nytt. Satte även på sommardäcken. Eftersom de aldrig blir nån vinter i Göteborg kan de snart bli läge att ställa på bilen. Ett par regninga dagar så är de lilla saltet som finns kvar borta. F*n, kan de inte bli sommar nu!! Daniel Länk | |
| Önsketänkande :) Du får nog vänta till ca 1:a april, eller runt 1:a maj om sanden och gruset ska vara borta. | |
|
Oj! Nä de är nog ett ganska bra tag kvar innan man kan va säker att de inte snöar eller kommer va minusgrader med en massa saltande vilken dag som helst. Jag har min påställd,men kör inte med den när de är som värst ute. |
|
| Har plusgrader här nere i Kristianstad...Närmare 4-5 plus...Ska ställa på 1 mars,om det är plusgrader o fint väder...Blir det rusk o snöstormar el dylikt (även enstaka ovädersbyar) så kör jag inte,men att vänta till 1 maj är nog att ta i lite för mkt..varför inte sista juli i stället..Jag är PEDANT av mig o så.,men nånstans måste man dra gränsen...."Vissa inlägg är ju bara för roliga"Sand o grus i all ära men tvättar man bilen ordentligt så är det ingen fara att ställa på bilen tidigare.... | |
|
Jag värmde min i går, var ute i ca 20 minuter och njöt. mvh Daniel Länk När det händer så händer det fort, Autobahn |
|
|
Europa meister? vi måste värma mer än så innan ringen. Daniel Länk |
|
|
ställ på och kör! mvh. |
|
|
Daniel, känner som du!!! Vill ut och köra mest hela tiden, fast här i Stockholm så finns det en del snö kvar, i alla fall på gatorna där jag bor. Är så svårt att låta bli att köra. Är väl inne på VVs sida iaf 1 gg/dag och tänker nej nu ställer jag på. Blir nog första mars tror jag även om man kanske inte kan köra varje dag så ... Har ju en annan bil med vinterdäck och slikt som man kan köra med om snöstormen kommer farande. Vet bara inte om jag ska ta bort HTn eller inte, är väl kanske lite väl optimistiskt att tro att man ska kunna köra öppet i mars :-) Niklas Fransosen |
|
|
Jag kommer vänta ett ganska bra tag till innan min får komma ut.. Bianca: Håller med dig att "man måste dra gränsen" nånstans.. Dock så förtår jag alla inkl mig själv att vi inte vill ta ut våra pärlor innan sand/grus är borta.. Det blästrar lacken och skapar stenskott som inte går att tvätta bort med vatten:( ///M-Power När du älskar att köra |
|
| Bianca, ja, vissa är ju bara för roliga. Om du nu är "pedant" så borde du veta vad sand och grus gör med bilen. | |
|
Europa Meister, oooh vad avundsjuk jag blir! :-) Jag kan glömma att varm köra min just nu! Det lär bli tidigast i April för min del! Blogg:M3Länk |
|
| Henrikk..Har aldrig hört talas om sand o grus..Skulle du kunna förklara vad dom orden betyder!!! | |
| Vet inte hur det är uppåt landet,men här nere är det snustorrt... | |
| Här i Sundsvall finns de bra me snö, men jag hoppas ändå på att kunna ställa på i mitten av mars.. Bara vägarna är torra och fina så åker min ut på en gång ;) | |
|
Bianca - Bor också i Kristianstad, men tror inte jag ställer på riktigt ännu. Det pendlar mellan plus och minusgrader = massiv saltning från kommun och VV. Jag tänkte ställa på påskveckan och köra BMWn till Elmia =) Länk /// Viktor |
|
|
Nu kommer de tyvärr snö i Gbg igen =( Dessutom fick en elakartad sten/dubb min framruta att spricka på E87an idag, så alla avställda finbilar bör nog hålla sig inne 1 månad till iaf BMW CS #5139 |
|
| Fortfarande lika snöfritt och torrt i Kristianstad? ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.