|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag undrar vad ett par Z3m speglar skulle kosta. inköp, lack, montering någon som gjort detta hos bmw.. Tack på för hand.. \\\Linus | |
| Elefantörona bort! Har för mig jag gav strax över 3000kr sen 1000kr för lacken inte billigt men ack vad snyggt. Lycka till. Mvh Kent. | |
|
Tack så mycket \\\Linus |
|
|
Låter billigt med strax över 3000 kr plus lack, Länk har bra priser såvitt jag vet och här kostar M speglar 390 Euro. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Får väl helt enket åka till bmw och kolla hur mycket dom ska ha för allt. återkommer när jag vet. \\\Linus |
|
|
Då har man varit och kollat läget på Bmw M speglar 3800:- Lack ca: 1000:- men kan nog bli billigare om man fixar det själv Montering ca: 1000:- men vet inte om det är svårt att göra själv..nån som vet? Nästan 6000:- spänn för allt börjar tvivla lite nu...det är ganska mycket!! \\\Linus |
|
|
Är det lika enkelt att byta som på E36 så gör du det på 30 minuter totalt. Sitter med tre bultar + kontaktstycket, solklart när plastbiten är borta. Länk ///Micke Min cabrio Länk |
|
| JAg vill minnas att Sani-tuning hade billiga M speglar. | |
|
Jag får åka ner till garaget och studera hur det ser ut .Men tack alla för svaren \\\Linus |
|
| Du lossar dörrsidans klädsel ta först bort strömbrytaren för elspeglarna och på passagerarsidan ett plastlock, när de är borta så sitter det en torxskruv som tas bort, sedan använd typ en spackel när du ska dra loss plastklammer som håller dörrklädseln när du fått loss alla klammer så är det bara att vicka och dra dörrklädseln uppåt. Allt detta måste göras för att kunna få loss skarvstycket som går ut till elspeglarna, du kan även lossa skarvstycket till dörrhögtalaren då får mera fritt utrymme att arbeta med. Speglarna lossas utifrån genom att du vrider spegelhuset 90 grader då blir skruvarna synliga som håller spegeln på plats på dörren. M-speglarna passar exakt i samma hål sen. Mitt pris drygt 3000 stämmer det var 2 år sedan jag köpte dem sen har jag 10% rabatt. visst låter närmare 6000kr dyrt men jag tycker det värt det ändå då det ger ett helt annat utseende. Lycka till. | |
| Tänk bara på att INTE vrida speglarna i "rätt läge" innan du monterar dem. Gjorde detta själv och fick konstruera en bräda med två spikar där skruvhålen är för att vrida "in" spegeln igen så man kommer åt skruvhålen. | |
|
Thotor så du menar att som dom kommer måste dom vara hela tiden tills du ska montera dom...eller? \\\Linus |
|
|
Japp. Låt dem vara som de är när de kommer. Säg till på lackverkstaden att de inte skall vriva dem i "rätt läge". |
|
|
Tack för all hjälp men jag väntar nog lite innan jag beställer ska se hur mycket det kostar att få dom lackade... men tack igen \\\Linus |
|
|
Om jag hittar M-speglar på skroten kommer dom passa rätt av? Är det nån skillnad på fästerna från första modellen till sista? \\\Linus |
|
| Hittar du på skroten då bara lycka till...de passar rakt av. Mvh Kent. | |
|
Jag personligen tycker inte M-speglarna är nåt lyft. Jag har satt på CUP-speglar på sidorutan, samt tennat igen orginal hålen. Jag tycker det blev kanon, tyvärr inga foton än |
|
| M-speglarna blir definitivt ett stort lyft jämfört med de stora rektangulära. | |
|
Jaha då vart det beställt idag.... kan knappt vänta \\\Linus |
|
| Kul grattis! Var det rätt färg oxå? Vad fick du betala de svåra finna på skroten du säkert gjort ett klipp! Z3 hälsningar Kent. | |
| nä jag hittade inga på skroten så jag fick åka bort till Bmw så det blev ca 3800 grundlackade.. det var svårare att hitta på skroten än vad jag trodde men jag är skit nöjd ändå kommer att bli kanon ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.