AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
922

Röklukt

Ic
62
Ice
740IA -98
X5 3.0d -05
Z4 3.0 -03
520IA -91 slitvargen
Tjena!
Hur får man bort röklukt från cupén på bästa sätt? Finns det någon spray eller dyligt för detta?
Duttefreak
Det finns en liten manick på Clas Olsson som avjoniserar luften i bilen man bara pluggar in den i cigg uttaget.
Det borde ju vara bäst med en vattendamsugare till alla textildetaljer och sen skura resten av bilen ordentligt!

-ridern-

525i 1990 24V
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Har ett litet fusktrick jag lärde mig när jag körde eget som rekondare, vattenduschflaska med varmt vatten och lite doftin eller parfym i. Duscha tyget(inkl innertaket) försiktigt, dammsug noga, vips så luktar det lite fräschare. Men seriösa tag är att kemtvätta inredningen med skum, borste och klädseldammsugare...Men det sin dag eller två om man är noga.
David L
En ozonbehandling i bilen tar bort tobaksröken.

David
Br
196
Brutus
Något modifierad 730 -91
Jag har provat "Febreeze" som man kan köpa i mataffären på en ganska inrökt bil, det funkade hyfsat... Men, det är nog som David säger, en ozonbehandling är nog enda riktigt fungerande sättet. En bra rekondfirma fixar biffen.

mvh
/B
mi
566
micke t
Alpina B5 touring-06
Jag tog och sprutade en hel flaska Febreeze extra i hela kupén(innertak, under mattor mm)och det funkade faktiskt helt ok, röklukten är till största delen helt borta. Testa det först innan du lämnar in bilen på ozonbehandling och känn om det är tillräckligt luktdödande, 1 flaska febreeze=ca 40kr :)

Mvh Micke t/
328-96
520-92(till salu!)
B6 3,5-89
Använd för allt i världen inte ozonbehandling på din kära Bumse!!! Ozon=Trevärt syre, vilket iofs tar bort röklukt MEN allt som kan korrodera får en kanonstart!
Varning alltså!!! Det är väl inte bara jag som har fått mystiska elfel på bilarna antar jag!
En gammal "huskur" som ska funka är att ställa in ett par fat med 24%-ig ättika över natten i bilen!Det ska absorbera röklukten. Annars skadar väl inte en rejäl interiör-rengöring samt VÄDRING, vädringen blir ännu effektivare ju varmare bilen står oxå! Så,in med ättikan över natten,sen ut i solen och vädra!!!
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Yocoair tar bort all lukt vad jag vet?Den äkliga blöthund lukt försvann i en 245 jag har i alla fall.
Värt ett försök kostar ca 50kr på spray flaska

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.