AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
485

Anslutningarna skiljer sig på mina originalbakljus!

Be
32
Beemer_Me_Up
E36 325i -91
Jag hittade en krockad bmw e36 på en skrot för ett tag sedan, och såg att den hade vita bakljusblinkers. Eftersom det är något som jag saknar på min bil så blev det affär omgående, och glad i hågen så åkte jag hem för att montera dem.

När jag hade skruvat på bakljusen så testade jag självklart funktionaliteten. Då visar det sig att bromsljusen inte ville tända. Enkelt fixat tänker jag och byter lampor, använder kontaktspray, byter lamphållare till dem som sitter i mina äldre bakljus (självklart med funktionstest mellan varje moment). Efter dryga 2h av fipplande utan resultat så plockade jag på mina äldre bakljus igen, och konstaterade att bromljusen på dessa fungerade utmärkt.

Vid en närmare granskning av kontaktdonen så visade det sig att det sitter 8st hål i kontakterna, och på mina gamla bakljus så används allihop. På de nyare ljusen så används däremot bara 7st, och det 8:e hålet är tomt.

Jag vet inte varför det är så, men det skulle kunna vara så att eftersom de nyare bakljusen är från -95 och min bil är från -91 så skulle det kunna vara en skillnad som gör dem okompatibla? Om någon som vet skulle kunna ge mig svar på om jag kan använda dessa ljus till min bil, och isf hur jag går till väga, så vore jag ypperligt tacksam.

En lång post till ett litet problem, men det är bra att vara noggrann ;)

/Wille
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.