|
|
|
|---|---|
|
Har fått en ful vana att ge mitt barn i barnstolen telefonluren att leka med. Nu har ettåringen lyckas låsa telefonen. Det står att jag ska ange kod.. Lyckat eller hur? Det är inte simkod till kortet utan i telefonen problemet är. Köpte ett nytt kort men den fungerade inte så jag satte kortet där bak men då dyker samma problem upp igen. Finns det något sätt att lösa detta? Bilen står just nu strömlös för att se om detta hjälper. Bilen:740ia-95 Bästa hälsningar Aimo | |
|
Tycker det borde funka att göra bilen strömlös, annars kanske du får åka till bmw så kan de säkert nollställa den |
|
|
tror det brukar vara en standardkod från fabrik, typ 5555 eller 1234 eller 0000 eller liknande. testa det. |
|
stma |
Hej! Köp "BMW-scanner 1.36" från uiftech.com och nolla koden med laptop och interface (alternativt är BMW-verkstad som tar en lök (1000-lapp) för att kolla/nolla på dator om de ens vill åtaga sig det eftersom du naturligtvis har en "gammal" bil och måste köpa en ny. Alternativt be någon på forumet med interface som bor i närheten att fixa det. Annars fråga din ettåring vad man valde för kod och hur man bad sig åt för att ändra den. //Steve |
|
Att koppla ur batteriet i ett helt dygn hjälpte inte. Däremot så var koden, som tipset var, 1234. Tackar!! Finns det instruktionsbok att ladda hem någonstans. Tycker inte att det är värt att åka 10mil för att köpa en. Men finns det att ladda hem så vore det kul. /aimo |
|
|
Toppen att det fungerade :o) Vet ej var det finns någon manual för telefonen att ladda hem, men någonstans bör det väl finnas... //JPB |
|
alain |
Hej ajhp så som jag lässer i manual, original kod på alla bilar är 000000 alltså 6 nolor Det stor också att du ska kontakta din operatör om du har glömt vilken kod du slagit in , men det stor ingeting om vad som änder när barn leker med telefon. Om du inte hitta på internet, du kan alltid beställa en på BMW, det kosta inte så mycket ca 80:- om jag kom ihåg rätt. naturligtvis den är på svenska och det är alltid bra att har en sådan på grund att det finns många olika sett att använda telefon. lycka till MVH ((Alain)) |
|
Lite o.f. Men när man har kortet "där bak" vart har man det då? Mitt Comviq kontant kort passar inte i kortläsaren under luren. Vore vänligt om någon bara kan beskriva fort vart det finns! MvH Tompa MvH Tompa |
|
alain |
Hej TP om ditt comviq kort är en av det nya modeler, det kanske inte fungerar, du kan alltid beställa en av det äldre model oss telenor , du kommer att få ett kort från europolitane för att ditt kort ska passa där bak, du måste har hela kort. den kortläsare finns i vänster skärmen bak (förarsida) under cd spelare, hoppas bara att du har små fingar. Lycka till med detta MVH ((Alain)) bromsning är ett tecken på rädsla !!! Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.