AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
820

Artikelnummer på oljepumpsbultar lilla V8:an

Visa användare
284
halvgute
530i Touring-93
Hej alla beamerfreaks! Jag gjorde för ett bra tag sedan en koll på mina "bultar"till oljepumpen(1,5år sedan tror jag)2st låg i tråget osv,osv,loctite,drog åt dom gamla,MEN,jag tänkte inhandla nya bultar med säkring från fabrik(fan jag vill va säker att skiten sitter fast!)
MEN! åkte till Bilcentralen i Segeltorp(Stockholm)och ville ha nya..MEN! dom hittade inte bultarna i sitt reservdelsprogram...jag vet att många har köpt dom nya bultarna,har någon ett artikelnr på dessa bultar,det gäller BULTAR! vissa pumpar sitter med muttrar har jag förstått..(stora V8?)
Mvh P.B

¤¤¤¤¤¤¤¤¤IRON MAIDEN¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Hej! När jag köpte dessa bultar till min dåvarande 530i, så fick jag dom nya bultarna med låsning automatiskt...det är ingen garanti iof men jag tror du får rätt bult bara du beställer orginalbultarna till din oljepump.
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Länk
Är detta till hjälp?

BMW - Beroende Med Wilja!
Visa användare
284
halvgute
530i Touring-93
Tack för bilden,men det är ungefär den bilden som dom hade på BMW...fan jag blir inte klok på detta,va jag har för mig så sitter pumpen med 4st bultar varav en låser justeringen för pumpkedjan...Öhhhhh!

Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Hej.
Bult nr.7 låser justeringen till kedjan. Bultarna som håller ihop pumpen (de som lossnar förutom nr.7) går inte vad jag vet att köpa lösa. De tillhör oljepumpen som du ser på bilden. Det är förövrigt samma diagram i ETK som används på BMW. Det är dock inga ovanliga bultar, så du bör kunna hitta dem i rostfritt i en välsorterad järnaffär. Det är bara att kleta på lite locktight, så är du med i matchen igen :)

DANNE
Min bil:
Länk
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Länk
Visa användare
1.122
åströmarn
325 touring -06 e91
535d touring -05 e61
528 sedan -84 e28
Volvo v70 2.4d -08
Husaberg FE 450 -11
Har 3 liters v8an också problem med oljebultarna??
52
240
525ix
525ix -92
3.0 Csi -75
Rostfritt?? det är ganska blött...

Hade nog använt 10.9 eller 12.9 skruv till detta.

Länk
Visa användare
284
halvgute
530i Touring-93
åströmarn..Både 3-4l åttan har detta problemet..märkligt att BMW inte har uppmärksammat detta problem,men va fan, det kan ju inte va ett fenomen på den nordiska marknaden eller ett Autopowerfenomen! Hur många M60 motorer har producerats?.....
Dandelue:Tack för tipset skall fundera lite!

Visa användare
284
halvgute
530i Touring-93
Förlåt..tack alla för"bulttipsen"/P.B

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.