|
|
|
|---|---|
|
Servus, Nu är det som så att jag har stött på några problem med min bil. När jag försöker spruta spolarvätska på fönstret, så råkar det av någon anledning inte fungera, utan vindrutetorkarna torkar fönstret som om det var blött. Köpte en ny vattenpump när jag var i tyskland, men det funkar fortfarande inte. Så vad kan detta bero på? - Har även problem med airbagslampan, den lyser.. Har inte krockat med bilen, och enligt förra ägaren så ska det ha något med bältet och göra? Så störande, vill så gärna släcka varningslampan. Tacksam för svar, Hapsuno | |
|
Hej Hapsuno Har du kollat båda vattenpumparna? De sitter bägge bakom innerskärmen. Airbaglampan kan du släcka med hjälp av flera olika dataprogram, exempelvis Carsoft och BMWscan. Lampan kan tändas vid tillfälliga fel i systemet och då räcker det att bara släcka den. Har du något fel i systemet så tänds den dock igen. Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker! |
|
|
Hej joholm, Vet du ungefär var dem ligger? Kollade bara en av dem. Ingen el. alls. Har för mig att det ska bara vara en eller? Lossnade hela innerskärmen, tog jävligt lång tid och montera igen. Så om jag släcker lampan, så kan den tändas på nytt igen? Det finns sladdar som går till stolen, har för mig att dem har något med airbagen och göra, dem var inte kopplade. Tror ni att det hjälper med att koppla tillbaka dem? Kan man bara tanka hem BMWscan och köra den med någon kabel som går till instrumentet eller motorn? Hittade programvaran i internet. Såg att du har ägt två e36or cab, och att du äger en 320 cab idag. Vad tycker du om dem? Tänkte köpa en snart. Kollade lite i bmw-syndikat.de och blev sugen på en direkt. |
|
|
Hej igen Pumparna sitter monterade bredvid varandra i höger hjulhus. Bakom hjulet i färdriktningen sett. För att kunna släcka lampan med ett dataprogram behöver du också ett interface. Det som finns i stolarna som hänger ihop med SRS-systemet (airbag) är en matta som känner av om ngn sitter i stolen. Detta för att undvika att allt löser ut om ingen sitter i passagerarstolen. Varje airbag är dyr och att lösa ut dem i onödan väldigt dumt. Har kretsen varit bruten ngn gång med tändningen på så tänds SRS-lampan och den går bara att släcka med rätt utrustning. När det gäller mina cabbar så använder jag dem bara som sommarbilar, åker tjänstebil till vardags, och då är de mycket trevliga. Tror dock inte att jag skulle vilja ha en till allround bil. Det drar och skramlar en hel del i dem med cabben uppe och det stör mig. Har du vägarna förbi Trollhätte-trakten ngn gång så kan jag hjälpa dig med att släcka lampan, jag har den utrustning som behövs. Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker! |
|
|
Hej, Är du säker på att det sitter två pumpar på 740 e38 modellen? För att jag hittade bara en, och när jag beställde den i tyskland, så visade mannen endast en. Har du ingen interface liggandes hemma till salu? Skulle vara bra och ha. Ok, men jag ska försöka koppla in sladdarna. Är det samma när det gäller baksätet? Du vill inte sälja din cab eller? Hittade två 320 cabbar på blocket som verkar intressanta. Åkt lite, med bra historik. Vill helst ha en helt orginal. Tack för att du är så vänlig av dig! |
|
|
Här ser du hur pumparna sitter. Båda sitter i samma behållare. Länk Vill nog inte sälja mina interface och inte min 320 Cabrio heller. De gör sig bäst i garaget tillsammans med min 750. Kör så lite med dem att det inte blir ett särskilt dyrt nöje. Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker! |
|
|
Kan eventuellt vara så att du bara har en pump, förutsatt att du inte har lyktspolare. Se denna länk Länk De E38:or jag har haft har dock samtliga haft två pumpar. Det har varit så på både 728, 740 och 750. Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker! |
|
|
Jo, exakt så ser det ut innuti. Har ingen lyktspolare. Vad kan det vara för fel då? Läser programvaran samtliga fel på bmw bilar? Vart och vad kostar en sådan kabel? |
|
|
Det är nog kablaget till bältessträckaren som du menar som finns under stolarna, det räcker i 98 procent av fallen att sätta en stripes över kontakten så den hålls ihop ordentligt, detta är en supervanlig felkod vid våra diagnosiska mätningar på jobbet. MVH Robban B |
|
|
Korrekt som Robban B skriver. Är ännu vanligare att bältessträckaren spökar. Olika diagnosutrustningar till BMW hittar du troligen enklast på www.ebay.de. Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker! |
|
| Ok, hur är det med baksätet då? | |
Prygleren |
Har en 325I cab fra 94 der kører kanon, hvis du er interesseret |
|
Hej Prygleren. Skicka information om bilen samt bilder till min email: gabbe_akouri@hotmail.com Som sagt, är intresserad! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.