|
|
|
|---|---|
|
Tjenare!! jag har en BMW 525i 92- VANOS...Jag har upptäckt att den drar tjuvluft nånstans från insugspackningarna...för att det låter o suger som fan därifrån,finns det någon som har erfarenhet av byta packningar där?? tips om någon har?=) Soul | |
|
tjenare, har själv frågat. verkar inte vara någon som gjort det här :) vill själv ha lös insuget, vill bara veta hur man gåt till väga. någon här hjälp. mvh |
|
| men det är bara skruva bort insug och sånt som sitter ihop med det. sen köpa en ny packning och byta. sen skruva ihop allt igen. en rep bok kan ju va bra att inhandla om man är osäker. | |
|
jo, så långt är det ingen fara, ville bara veta om det var någon skruv/mutter som sitter till så man knappt kommer åt, eller om det är någon infästning som man lätt missar. mvh |
|
| okej de vet ja inte riktigt hur det det är med m20 eller du kanske har m50 kom ja på. då ja mest skruvat med m30 motorenrna som sitter i 530-535. Och där är de inge problem förutom att de kan va knöligt att komma åt. men skaffa en haynes rep bok dom brukar ju vara utförlig gjorda. | |
|
Vet inte hur trångt det är på din motor men på min M20B25 var det väldigt trångt att komma åt. Man fick använda sig av 1/4" hylsor istället för dom vanliga 1/2", dom fick helt enkelt inte plats. Har för mig att den enda 1/4" hylsan som behövdes var en 12mm och några 1/4" förlängare och sedan en adapter till 1/2" så man kunde använda det vanliga spärrskaftet. Annars var det inget speciellt svårt tog lite tid bara, ca 6 timmar har jag för mig. Till m20B25 motorn fick man köpa 5 packningar, 4 enkla och en dubbel packning, som satt mellan 3 och 4 insuget. Lycka till!! Mackan |
|
|
grejjade lite med min idag, 520-92. skruvarna till insuget verkar vara lättåtkomliga allihopa, svårt bara att säga om det är någe mera då. kanske bara behövs att dra upp den lite och sen byta packningarna. beror på om bränsledelen följer med så pass. lycka till. skriv när du bytt så man vet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.