|
|
|
|---|---|
|
hej! tänkte köpa nya fälgar och jag undrar om det är någon som vet om man behöver valsa kanterna efter som jag tänkte sänka bilen 40mm bak. Tänkte ha 19*9,5 bak undrar om de passar på en bmw e 46 utan att man valsar kanterna och vad e de för däck man ska ha 245or kanske???????? e tacksam för alla svar!!!! | |
|
Ja du.. Ska du bara sänka bak? Vanligvis sänker man e46 mer fram en bak för att den skall se bra ut. Angående om du kommer behöva valsa eller inte är jag osäker på. Där emot är jag relativt säker på att 245 är lite smalt för 9.5 tum. Fälgen kommer inte att skyddas av däcket. Var noga med ET(offset) när du väljer fälg eftersom det påverkar minst lika mycket som fälgbredden om däcket kommer ta i eller inte. Offset runt 35 bör vara rimligt. Over n out |
|
|
Du kommer nog att behöva valsa. Fick göra det på min cabbe hade då 9" bak med 255 samt et 35 och dom nya fälgarna som ska på i vår är 9,5" och et 39 och det funkar fint men tror inte det funkat om det inte var valsat. //Jim |
|
|
jo men de e klart att ja ska sänka han fram. hittade fjädersatts 60fram 40bak så blir det med de. tack så jätte mkt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.