|
|
|
|---|---|
|
Ja som topic.. vad bör man tänka på? är det bara att plocka isär eller bör man märka ngt speciellt? M20B25a.. Mvh | |
| Hm...märk upp vippor/ventiler mm så de hamnar på samma ställe i toppen igen (om du skall återanvända dessa såklart). Detta för att du ej skall få "nya" slitytor, vilket man kan få om man ej monterar tillbaka de gamla/inlsitna delarna på samma plats... | |
|
det jag har gjort är (innan toppen lyftes..) ställde kolv 1 på övredödläge. tog bort kamremmen, markerade hur rotorn satt(?) sen har jag lyft toppen.. så nu är det igentligen bara att demontera vipparna/ventilerna och markera vart dom suttit tidigare..? när jag väl ska ha tillbax toppen är det vikigt att vetahur kamaxeln satt/vilka ventiler som va öppna när jag tog bort toppen? eller fixar man den inställning efter sedan så ja slipper tänka på det nu? Tanken är att jag sak lämna in toppen för planing och då behöver jag rensa toppen då det komemr komma in metallspån etc runt om eller hur? eller går det utan att rensa toppen? sen är det så att toppen redan är planad, hur vet jag att inte toppen blir för låg så saker börjar slå på varann kolvar etc..? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.