|
|
|
|---|---|
| vad menas med bavaria? är det någon typ av lyxutrustning. har inte klurat ut riktigt vad som är speciellt med det. | |
| I vilket sammanhang? På E30? E3 kallas (slarvigt) i usa för Bavaria. Fanns väl en stereo som hette det också? E21 hade något i utrustningsväg som kallades det tror jag. Eller så är det helt enkelt Bayern på Engelska. :P | |
|
har sett några annonser på nyare 3serie, det står bmw 3-- bavaria - 97 typ kolla in www.sveriges-billigaste-bilar.se där ska du kunna hitta en nyare 3serie till salu där det står bavaria efter modellnamnet. tack för det OTROLIGT snabba svaret. mvh:rabiat körstil med trimmad e30is. den man som beter sig som ett odjur slipper pinan att vara en människa. |
|
|
Tillverkat i Bavaria kanske? =) Jag vet inte... "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
med andra ord inget speciellt. tack, den man som beter sig som ett odjur slipper pinan att vara en människa. |
|
|
Jag vill minnas att 523 E39 gjordes i en "limited edition"-modell 1999 och 2000 som kallades Bavaria, tror komfortpaketet ingick i grundpriset då. /Masten Besök gärna min blogg! Länk |
|
|
man tackar, som jag trodde. utrustnigspaket.. den man som beter sig som ett odjur slipper pinan att vara en människa. |
|
|
Står på utrusningslistan jag har på 535an att den hade BMW Bavaria C Business det är ju nån slags original stereo iaf. Kollade på utrustningskodlistan som finns här på autopower och såg att det finns många olika stereo paket som har med "bavaria" så det verkar ju ha att göra med original stereon?!? //Roffa |
|
|
så det verkar att det är bara typ ´´värre´´ stereo. okej man tackar o bugar roffe. den man som beter sig som ett odjur slipper pinan att vara en människa. |
|
Buspelle |
Bavaria är väl en region i Tyskland och namnet har använts av BMW i diverse sammanhang för att ge namn åt allt ifrån stereoapparater till specialversioner. |
|
Bavaria är alltså vad den tyska delstaten Bayern heter på engelska - vilket ger en naturlig koppling till BMW. I övrigt vill jag uppmana er alla att inte lita på NÅGOT som har med firman "Sveriges billigaste bilar" att göra... för er egen skull :) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
I min värld är betydelsen denna, 2500:a med 2800:a motor blir en BAVARIA. Länk |
|
|
Min bror hade en 2800:a för cirka 30 år sedan, enligt honom var det en billighetsversion som kallades Bavaria. Idag är det en billig segelbåt (allt är relativt). Min Cab Länk |
|
|
Är inte Bavaria ett äldre namn på Bayern. Har för mig jag har hört det någonstans. Det heter ju annars Bayrische MotorWerke |
|
|
Bavaria billig segelbåt? Jojo! =) "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
| Bavaria är skitbilliga nya ju. Jämför gärna med en Maxi eller Hr tex. Och jo, för andra gången, Bavaria är engelska för Bayern. | |
|
Sedan fanns det ju de lustigkurrar som satte dit ett emblem som det stod "PREUSSEN" på. Lite provokativt, eller hur? Wargen |
|
|
preussen? Mvh: Rabiat Körstil (Team FF Survival) |
|
|
Just det! De ville väl skoja lite med Bayrarna. Preussen låg ju i de norra delarna av tyskland samt i Polen medan Bayern ligger i södra Tyskland. Wargen |
|
|
Jösses. Kikade in på www.sveriges-billigaste-bilar.se, och fann en Corvette C3 -76. Ej regbes och hade japanska regpapper!? Sorry för lite OT. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.