AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
808

Byte av reverse "bandare" till business cd

to
19
tobhund
318d -08
Hej!

Nu kommer jag säkert bli bombad av att jag ska söka i forumet, nu har jag gjort det och upptäckt att jag ska ha en adapterkabel med nr: 65129405409, visst åker till bmw i gbg och ska höra mej för angående kabeln, får svaret att dom är osäkra på om jag bara behöver den kabeln eller om jag måste ha fler kablar för detta, dom hade tydligen bara sålt en sådan kabel tidigare och han som köpte det hade även köpt två andra kablar med nr: 61126913957 benämning "kabel" 425:- samt nr:61126913955 benämning: "ledning" 185:- är detta något jag måste ha eller är det så att killen innan mej har haft för avsikt att även koppla in en cd växlare kanske?

Tacksam för svar!

Mvh

Tobbe
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Om du byter till business med MID-panel måste du ha en extra kabel.
Vet ej nummret men den kopplas mellan MID panelen och "elcentralen" innanför handskfacket. Inte speciellt svårt om du ser till att få med installationsbeskrivningen när du köper kabeln.
Sedan finns det fler antennuttag på business, men det behöver du inte uppdatera. Anslut den kabel som du har och lämna det andra uttaget tomt.

Om du däremot byter till business utan MIS panel kan jag tänka mig att du inte behöver någon kabel.

**Belåten BMW-ägare i 26 år**
to
19
tobhund
318d -08
Tack för svaret, kommer nog bli en mis/midi panel, får se till att beställa den kabeln....måste skruva ner handsfacket för att komma åt elcentralen eller?

Tobbe
Bara för att förtydliga. Den heter inte midi eller mis. Den heter MID. Det står för "Multi Information Display"
to
19
tobhund
318d -08
Se där ja nu vet man det har sett så många olika namn, "kärt barn har många namn"! Återigen behöver jag skruva ner handskfacket för att komma åt elcentralen eller finns det nåon annan väg att gå?
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Visst heter det MID, blev visst ett stavfel i slutet av förra inlägget.
Det var några år sedan jag konverterade min dåvarande E39, så jag kommer inte ihåg om jag tog ner handsfacket men jag tror det. Det var inga stora bekymmer iallafall. Det var det ganska snabbt och enkelt att koppla in kabeln under förutsättning att du får en kopierad intruktion med. Annars är det nog näst intill hopplöst att veta hur du skall koppla kabeln.

**Belåten BMW-ägare i 26 år**
to
19
tobhund
318d -08
Får be bmw snällt så kanske dom kan fixa en monterinsanvisning åt mej:)

Tack för all hjälp!

Tobbe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.