AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.917

Övergiven F1 bana

Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Känner någon till andra övergivna motorbanor i Europa som finns dokumenterade på liknande sätt?

Länk
Jag tror man måste regga sig för att få se bilderna. Om så är fallet så är det verkligen värt det och tar ca 20sekunder.

Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk
Övergivna motorbanor känner jag tyvärr inte till men det fanns mycket intressant att läsa och titta på sidan du länkade till.

Bland annat Hitlers enorma semesteranläggning på ön Rügen, som visar vilket storhetsvansinne den mannen led av.
Gemini__
Jan Jörnmarks sida är riktigt intressant, finns otroligt häftiga och udda platser dokumenterade där. Som sagt väldigt intressant att ta del av.

Mvh:
Thomas
Instämmer i hyllningarna, grymt spännande tidsfördriv
Jag får hålla med, intressant läsning och fantastiska bilder.

Det som närmast dyker upp i skallen när man pratar nedlagda motorbanor är Nürburgring Südschleife Länk

Mvh Carl
Fler banor: Länk
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Mycket bra länk Hr Gaspedal.
mvh Daniel

Länk
När det händer så händer det fort, Autobahn
Tjänare!
Roligt att ni gillar siten. Kommer att lägga ut AVUS ganska snart.

Hälsningar/J
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
det blev en förhandsbokning för mig, så intressant tyckte jag det var!

mvh Johan
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Vad skönt att det finns fler med samma "udda" intresse :)
Besökte själv Reims juni 2005 och vandrade runt i det som återstod av depå samt huvudläktare. Mäktigt! T.om. bensinlukten återfanns om man stack näsan djup i rören som fanns i Pitbox.
Nu verkar det som att de insett värdet av den förfallna anläggningen, och renoveringsarbete pågick med att återställa det som förfallet. Nya fönster rutor var monterade i tidtagartornet och pressläktaren. Ny färg målades på fasad och de gamla målade reklamskyltar för Total, Shell, Castrol och fler återskapades på nytt. Följde därefter banans sträckning hela varvet runt innan jag styrde vidare. Verkligen att rekommendera om ni har vägarna förbi.

Mvh. Patric, BMWCS #4598
Patric: Känner du dig inte litet kluven - skitbra att dom fixar stället, men ändå litet tråkigt att förfallet försvinner?
Men på det hela taget naturligtvis bra. Alternativet vore rivning, som det blev borta i Normandie.
Länk

Gemini__
Har för övrigt förhandsbokat boken nu, ser fram emot att få hem den i brevlådan =)

Mvh:
Thomas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.