AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.017

Råd E36 Cab please!

To
290
Touchdown
328i Cab -98
Jag tänker importera en E36, 328i cab från en tysk BMW handlare. Jag har vissa kriterier: max ca 10.000 mil. svart, blå eller grå, överrullningsskydd, skinn, gärna hardtop, schysst stereo. Jag har lite fastnat för dessa två

Länk
och
Länk

Den största skillnaden som jag ser det är att den senare har "M-paket" eller sportpaket. Den första har automat och mycket annan utrustning. Jag har fått ned priset ca 400€ på bägge.

Vilken ska jag välja??? Tacksam för råd och synpunkter. Den kommer att användas som andra-bil året om
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Gräsliga fälgar på den första och personligen tycker jag skinnet utan sportstolar är rätt trist. Likaså tycker jag m-pkt på E36 gör ganska mycket.

Den andra har m-paket med sportstol och ser ju lite roligare ut, tycker jag.

Väldigt svårt att bedöma skick på så dåliga bilder dock.

Som jag ser det är det viktigaste att hitta en fin, ärlig och välskött bil. Fälgar, stereo och hardtop går alltid att ordna i efterhand.

Men utifrån bilderna och utrustning så är alternativ 2 mitt val, tveklöst !

Min Cabrio Länk
nummer 2 utan tvekan, motivering..

för det första har den m-paket. mkt snyggt o lättare att sälja ,
för det andra så hade den det där utseendet som jag inte riktigt kan förklara :D sport cab utseende ...

ta 2:an
To
290
Touchdown
328i Cab -98
Hmm, hur kommer frugan att klara sportvarianten på vinterväglag och dåliga grusvägar på landet undrar jag? Är det stor skillnad i hårdhet på dämpare etc? Vad tror ni om priset - är det rätt??
Men allvarligt talat, ska ni ha en sådan bil som bruksburk?

///Micke
Min cabrio Länk
To
290
Touchdown
328i Cab -98
Nu har jag köpt en bil! Det blev den här Länk . Får den för 13.400€. Då görs en Insp II samt en full inspektion av bilen hos BMW där alla fel åtgärdas - ingår i priset. Måste säga att det skiljer mycket hur man blir bemött av olika handlare i Tyskland, tyvärr är inte de hos BMW de trevligaste...Det här funkade iallafall klockrent även om det var en tuff förhandling för att få det jag ville. Jag kan komma med en del tips för den som är intresserad ;-). Hoppas nu bara att jag blir positivt överraskad av bilens skick. Jag vet att det är en del parkeringsrepor etc som måste åtgärdas men inga större grejor.

En fråga: är det inte ovanligt att det inte är en M-ratt när det är en Sport edition med alla andra M-attiraljer?? Går det och ska man byta ratt??

/Touchdown
Fernando
kan ratten vara bytt för att andra vart sliten? bara en tanke.men detta borde du kunna forska på hur bilen utr som ny? mercedes vet jag har den funktionen via en rysk sida,man slår bara chassi nr och då kommer EXAKT allt fram

Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Touchdown: Grattis till köpet, hoppas du blir nöjd. Ratten är säkert där från fabrik, min fd. 328iC -97 med fullt M-paket hade den samma. Men å andra sidan så jag har jag för mig att de flesta 98:orna med M-paket fick den andra ratten.

Har bilen endast gått 4950mil? Inte mycket isf. för en -98.

Mvh Jimmy

To
290
Touchdown
328i Cab -98
Jag hittade en sida med DIY om rattbyte och enligt den var den "feta" ratten USA-standard M3 och den "tunna" Europastandard men det kan knappast stämma. Behåller den nog, ser inte så dum ut...

Jo 4950 mil, 1200 av en BMW anställd på 6 mån och 3800 under 7,5 år av frun till ägaren av företaget som säljer bilen. Lär vara en dam i 60-årsåldern !?

/Touchdown
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Nä det tror inte jag heller att det stämmer, den ratten har man ju sett på väldigt många 98 tycker jag.

Säger ABSOLUT inte att du har fått fel uppgifter om tidigare ägare men visst är det komiskt att alltid höra/läsa om att importerade BMW har ägts av en BMW anställd och/eller av en dam/gubbe i 60 år ålder :). För visst är det väldigt vanligt att höra/läsa detta.

Mvh Jimmy

To
290
Touchdown
328i Cab -98
Att BMW ägt den framgår av briefet. Ska även försöka träffa tanten och dokumentera att hon finns, återkommer med foto :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.