|
|
|
|---|---|
gagge |
jag har en 325 coupe 92. som jag har en 50*4 stereo till.. nu vill jag ha en bas i bilen också.. behöver slutsteg o en baslåda? några tips? sk aman bygga lådan själv? o isåfall hur? några instruktioner som nån kan skicka??? tacksam för svar gagge |
|
Steg: Jämför olika stegs Maxström, THD (anges i %, THD skall vara så lågt som möjligt), pris och hur tunga de känns. Försök sedan matcha storleken på steget med din bas. Då får du ett humm om vad som är vettigt köp. Baslådor: De är att rekommendera att köpa färdig byggda om man inte har som intresse att bygga lådor. Lådan utgör mer än 50% av hur det slutgiltiga resultatet kommer bli, den är alltså viktigare än själva elementet. Ska du bygga själv så är en av huvudreglerna att lådan ska vara så stabil som möjligt. Minst 22 mm MDF bord för alla basar. Gärna med stag och klädda med mattor (minskar vibrationerna). Baffeln (skivan basen sitter i) är med fördel ännu tjockare. Basar: 8", 10" och 12" passar ofta fint i bilar. Tänk på att kvaliten är det viktigaste och inte vad som står angivet som maxeffekt. Stor magnet vitnar ofta om hög kvalite. Om du ska ha en, två eller flera basar är svårt att svara på. Tänk på att en 8" kan klå en 18". Basar är en färskvara! De måste även ha en inspelningstid på minst 40 timmar! Sök på internet efter mer information. Det finns massor! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.