|
|
|
|---|---|
|
När jag vrider på nyckel så upstår ett surrade ljud som kommer från bak delen på reglag inställnings knappar och det ljudet håller på även mer än ett dyng efter det jag slår ifrån tändning av. Bilen är en 523 97an ia. Tacksam för alla tips och råd Ben | |
|
Jag hade en 535 e34 för länge sedan med samma fenomen, det var den lilla fläkten som känner av kupé tempen för ac´n. På 535 räckte det med att dra ur ett relä under baksätet så funkade det som det skulle igen. Dock så vet jag inte vad reläet va till och allt annat funkade som det skulle iaf Mvh Morgan Alpina Club Schweden Länk |
|
|
Sensorfläkten till klimatanläggningen startar så fort man aktiverar bilen och går sedan 16 min efter att allt stängt ner tills bilen går ner i sleepmode. Man kan tro att den går alltid men så är det inte. Den skall inte höras alls, en rengöring och en droppe olja brukar göra susen. Fläkten är bara ett par cm stor, den sitter framför det vänstra lilla gallret i klimapanelen. FP |
|
|
Min sensorfläkt gick hela tiden dygn efter dygn tills jag tog bort reläet. förmodligen var det reläet det var fel på. Mvh Morgan Alpina Club Schweden Länk |
|
|
OK. Men i E39 finns inga reläer som styr fläkten, den styrs direkt från GM helt elektroniskt. FP |
|
|
Då har man lärt sig något idg också :-) Mvh Morgan Alpina Club Schweden Länk |
|
|
folke: eller bakom det vänstra lilla gallret;-) eller blir det högra då... /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
I färdriktningen... FP |
|
|
Hur kommer man åt den lilla fläkten för lite smörjning? Mina två lampor som sitter bakom knappen för att sänka tempen är lite glapp hur kommer man åt dom? |
|
|
Först ta ut radiodeln sen tryck ut panelen bakifrån mot kupen då har du hela reglagepanelen lös men jag ville varna dig att det är svårt att få ihop knapparna när man tagit dom isär men det går så ha tålamod lycka till.. Ben |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.