AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
4.851

Ytterligare en ESS Z4, min snart! =)

Sida 2 av 3
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
bmw_jerry: Ja jusst det stämmer gjorde oljeservicen :). Tackar kul att höra(fast den var väl lite skitig antar jag? hehe)!Fälgarna kommer förhoppningsvis i slutet av denna månad vecka 17 eller kanske 18. Bilen är i norge nu så kompressor intallationen är i fullgång. DOck kan jag inte hämta ut den förrän nu på lördag, måste jobba fredag blää :D...Och bodykittet ligger på is nu. Har kommit fram till att jag inte har råd jusst nu. Så det får vänta men förhoppningsvis dröjer det inte allt för länge!

Arscher: Det jag skulle göra är att ringa och prata med ESS de vet bäst om inte annat. prata med Hans Kirkerod på +4741558555. Det är hans som gör de flesta kompressor intallationerna vad jag har fattat. Träffa honom igår väldigt trevlig och mycket kunnig inom området! Ge det ett försök! min femma...
Visa användare
639
OOh BTW passive om du läser det har jag skickat iväg ett viktigt mail till dig. Vore jätte bra om du kunde svara så fort som möjligt! tack :)
Ar
52
Arscher
Z3 coupe 99
2.8 ESS Kompressor
Tack för tipset !! Det ska jag göra

lycka till med z4

Mvh Arscher
Visa användare
177
jonteandersson
BMW X5 3,0l -03
Haha! Sluta snacka kompressor! Man blir ju grymt sugen!

Kan ESS slänga in något i en z3m tro? Var in på sidan men hittade bara till z4.
Visa användare
639
Arscher: No prob mate! Dock får du inte ringa denna vecka och störa honom när han håller på med min bil ;) hahah

jonte: haha ja visst är det värdelöst när man själv inte är med :(...Har väntat på denna dag i ett år nu! Ja va fan det är bara att slänga in en kompressor i Z3m och se glad ut ;), nä men skämt o sido vet jag inte om de har något kitt till z3m. Har för mig att det funnits en z3m på blocket med kompressor från ESS. Men jag säger som jag sa till arscher ring och fråga! :)
Ar
52
Arscher
Z3 coupe 99
2.8 ESS Kompressor
Hehe lungt det ska jag inte göra :)

vet ni om någon bra bromskit till bilen? nu när kompressor är på skulle det kännas tryggare med bättre bromsar.
Då var det dig jag träffade hos ess i måndags. Vi var där och hämtade en m3 som dom kollade över sedan kompressorinstallation förra året och chipade en 120d. Z4 kommer nog bli en grymt rolig bil med det kittet
Visa användare
639
ryk 330xi: Ja det måste det ju varit! trevligt att se dig här med =), jasså var det nån av dina ägor som blivit kompressormatade? M3:an var det en röd?

Jo jag ringde till ESS idag och kikade lite allt gick bra och han sa att min var väldigt pigg original, Mycket tack vare Eisenmann utblåsen som jag tydligen fick ca 5 hästar till utav :D... Men det ska bli mycket intressant att se hur den kommer att gå!

Vill du ha motivlackering? hör av dig ;)
Pa
135
Passive
BMW Z4 3.0i
Fantastiska Z4:an: Jag har svarat nu, ursäkta förseningen.
Visa användare
193
m5_olli
M5 3,6 Macaoblau-92.

325D 2009
Någon som vet om ESS bygger kompressor till m5 e34?

BMW M5 för life. Snart Schrick kamaxlar och mappad
Jepp det var den imolaröda m3 som min far körde hem. Monterade kompressor i den förra året och servade den nu, den gav 515hk nu (438 hk på bakhjulen)
Har även haft en 330 med kompressor och min far en 328 med kompressor från ess och vi har varit mycket nöjda så jag törs nog lova att du kommer få en sjukt skojig bil snart ;-)
Visa användare
639
OOOOH FY FAN!!! 410 hk/ 480 nm... Säger bara jag blir fan rädd vågar knappt köra längre :( hehe. Det här är fan i mig det sjukaste jag varit med om!

Ska ut och köra lite filmklipp så ikväll kan ni få se!

ryk: M3:an var riktigt jäkla fin! Går utav h****** antar jag? =D. Låter ju ialf som att du är nöjd med ESS med tanke på att du haft två! SÅ det bådar gott. Dock tycker jag att jag får tanka hela tiden hahaha men sånt får man ta!

Nu måste jag ut o gasa!

T3
111
T39m
328CI - 96
Låter som någon är nöjd =)
vilket steg var det du köpte?
film ser vi fram emot! / Mvh Jimmy

Visa användare
639
MMmm riktigt nöjd är man :D... här är filmen står vad det är för kit där =)

alltså ett TS2+ kit :P

Länk

Pa
135
Passive
BMW Z4 3.0i
Jag sade väl att du skulle bli nöjd ;)
Lars Jakobsson
Är du säker på 4.2sek 0-100? Känns lite väl lågt...

Visa användare
639
Passive: Hehhe ja men kunde aldrig tänka mig att det skulle bli sånt här vrid! =)

Lars: Om allt stämmer kan jag nog få den tiden. Men det är svårt. KLockrent fäste perfekta växlingar osv så ska det nog gå. Detta är enligt ESS så jag får la prova sen när den är inkörd.

Bli inte ledsen du har fort en brutal bil fast du blir från åkt av en z4:a ;D...*retas lite*

Pa
135
Passive
BMW Z4 3.0i
0-100 på 4.2 s är ju officiella uppgifter ifrån ESS, med tanke på deras goda rykte och att effektuppgifterna de utlovar inte är överdrivna (i mitt fall t.o.m. underdrivna ;)) kan jag aldrig tänka mig att de ljuger:

Länk

Om vi exempelvis jämför med M3 E46 Coupé:

M3 E46 Coupé:
343 hk
365 Nm
1570 kg
0-100: 5.2 s (uppgift från BMW)

Z4 3.0i TS2+:
410 hk
480 Nm
1390 kg
0-100: 4.2 s (uppgift från ESS)

Att den skulle vara 1.0 s snabbare än M3 vid 0-100 km/h och optimala förhållanden låter väl inte speciellt orimligt? Jag har inte testat själv men tvivlar inte en sekund på att uppgifterna stämmer. Sen är det ju förstås väldigt svårt att matcha de tiderna själv när man kör, men det är ju en annan diskussion.

Däremot så är ESS nya kompressor till M3 E46 svårslagen (+500 hk, vrid minns jag inte), jag har provåkt, det går undan. :D
Ar
52
Arscher
Z3 coupe 99
2.8 ESS Kompressor
Tjena Mr z4
Måste bara gratta, det måste kännas helt j**** sjukt att åka i din bil nu.
Vad byte dom i din byl förutom att dom la dit kompressorn för att klara all denna tryck??

Mvh Arscher
Visa användare
639
Passive: Tackar för redogörelsen ;), men som du säger att jag som vanlig "privat" person får bilen att gå 0-100 på 4.2 är nog svårt. Ialf i nuläget då jag inte riktigt vet hur mycket jag verkligen kan pressa. Sen är det ju en ny koppling så den måste man ju lära sig först innan man ens börjar dra på på ettan. Förösker undvika ettan så mycket som möjligt. Som i filmen börjar jag på tvåan i ca 30km/h.. så det blir ju helt annorlunda om jag skulle börja på ettan.

Arscher: Tackar tackar mannen!. Ja helt seriöst så blev jag lite rädd första gången. Den låter ju som F*N. VÄnnerna var mest imponerade av ljudet, haha hallå nästan 200 hästar till sket dom i tyckte avgasljudet var ballare XD

Förutom det som ingår i kittet uppgraderade jag till nya kammar och en ny koppling. La även till ett extraktor grenrör från G-power (inte för att det hjälper för allt tryck hehe)

Men det var ialf allt. Så nu måste jag ialf fixa nya bromsbelägg (helst helt nytt broms kitt, men oj det är ju så dyrt grrrrr)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.