AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.232

Ok att besikta med "sportstolar"?

Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Är det ok att besikta bilen med eftermarknads sportstolar typ Sparco Torino II eller andra liknande sportstolar på marknaden???

Mvh. B

"What we're dealing with here is a total lack of respect for the law"
(Smokey and the Bandit 1977)
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Så länge stolen inte påverkar säkerhetsbältets funktion så är det OK. Gäller det en bil med coupékaross eller liknande som saknar bakdörrar krävs även att stolarna fortfarande medger åtkomst till baksätet.

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Tack Jeppe!
Låter ju som att det kommer funka då. För min egen del kommer jag att bli tvungen att bulta fast bältet i de hål som man skruvar fast stolen i. Normalt är bältet skruvat i stolsunderredet men vad du säger är att funkar bältet på ett säkert sätt är det ok då...

Om ngn med sportstolar i sin bil läser denna tråden, hur har ni gjort för att fästa bältet???

Mvh. B

Jo
49
Jonas_Linder
Bmw 318i -88
Tänk också på att stolarna måste sitta fast i orginal stolarnas fästen i golvet.
Dom är petiga hur du fäster bältet så bäst att du ringer och pratar med bilprovningens motor ingenjörer.

/ Jonas
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

I min bil finns det 4 st hål som originalstolarnas underreden är skruvade i.
Där fäster jag "adaptrarna" till de nya stolarna. Hade tänkt fästa bältet i samma bult för och vara säker...

Mvh. B

Jo
49
Jonas_Linder
Bmw 318i -88
Det låter bra. Men tänk även på att bältet för inte liga och skava mot någonting alls. Då blir det ett jeavla liv på besiktningsmännen =/
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.