|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Många sirener har ju batteribackup, men tydligen inte denna. De kanske har öppnat bilen via en annan fjärr vilket inte är jättesvårt. /chni |
|
alain |
skulle inte gå att sätta på en extra baterie under baksättet och koppla kablar till larm relä, det skulle inte vara någon problem eller hur? en ide bara ((Alain)) ((..varje beröring av bromsen är ett tecken på rädsla!!!..)) |
| De låter hemskt.... Lider me dig. | |
|
När vi ändå är inne på ämnet.... Finns det något sätt överhuvudtaget att hindra idioterna från att sno framlyktorna på e39orna? Eller åtminstone göra det mindre attraktivt? brännmärka in regnumret i plastlinsen? Är det nån som vet om även de äldre xenonstrålkastarna med vita blinkers utan angeleyes är lika stöldbegärliga eller om man får ha bilen ifred med dessa? /Andy (numera olycklig ägare av parkeringsplats i fåbilsgarage) |
|
| De borde ju bara en bra grej , får jag tillbaka min bil så ska jag be bmw installera ett extra larm om de så behövs . Har Äntligen ev fått tag i garage nu också.. Kanske inte är ngt jätte hinder men bättre än inget alls. | |
modano |
Alain.. du pratar E32.. en BMW verkstad KAN inte tillverka en nyckel till en nyare bil. Samt beställer man ny nyckel måste beställning skrivas under av legitimerad ägare. |
alain |
modano det stämmer, jag fick att legitimera mig och skriva under. Hur är det med nyckel som man lämna till bilverkstad, jag menar den 3e, med den kan man öppna dörren och starta motor och den ser inte ut special. ((Alain)) bromsning är ett tecken på rädsla !!! Länk |
|
Hej... lider me dig. jag vet DEFA har en larm me Backup ! Den hetar 823 XB! Annars går det at fixa ett kamera som skickar bilden til din dator när der händer nåt i din infart.. et kit som kostar runt 2000 spän, och det funkar även i mörke. (IR) detta går även o spela in på datorns hårddisk. Fräckt?.. länkar til overvågnings larm: www.kjell.com har man inte tummen mitt i handen, klare man lätt o instalera detta! Lycka till, o hoppas du för filmet tjuvarne nu! HELL WAS FULL, SO I CAME BACK! |
|
|
Davici: En liten intressant fråga? fanns det några brytmärken på bilen? om det inte gjorde det så verkar ju lite skumt, å då börjar ju man fundera på den där nyckeln som du nämde tidigare kan vara lite skyldig!! kolla upp vem som beställde den och vart den kan ha tagit vägen! Som Alain sa tidigare så behöver du inte ha en kodad nyckel för att stänga av larmet och låsa upp bilen! vem vet svinen kanske hade tänkt att åka iväg med bilen!! Kolla upp det kan ju vara nått. Jag lider med dig å jag vet vad jag skulle gjort om man skulle få tag i asen...... Mvh jimmy |
|
modano |
alain, jo även i denna nyckel sitter ett chip! Detta för att avaktivera startspärr. |
|
Lincman - Dom hade slitit ut hela låskolven på förardörren utan o göra ett enda märke "runt omkring" om man säger . Det är endast en enda ägare tidigare i tyskland och det var han som har tagit ut nyckeln -03 , och som modano säger så är de chip i alla nycklar .. |
|
|
Det här lät inget vidare... o jag som precis också köpt en 745 som måste stå utomhus under sommaren nu innan jag får garage igen. /mvh j |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.