|
|
|
|---|---|
kjell |
Har en M5-95 nar jag gasar ivag så får jag inte ett jamt drag hela vagen utan den ligger och pendlar lite fram och tillbaka på vridmomentet har bytt alla tandhattar och nya stift, inga felkoder ar det någon som har forslag vad det kan vara. Mvh Kjelle |
|
Jag har också en -95:a med samma symtom! På dom flesta sidor på internet avhandlas detta fenomen och somliga anser att det skall vara så! Själv åker jag till TS Motor i Åstorp i Skåne på måndag och optimerar (mappar!?) insprutningselektroniken. Syftet är primärt att komma bort från detta irriterande fenomen samt att få mer vridmoment på mellanvarv. Sedan kommer jag nog inte ifrån att få mer hästkrafter på toppvarv också men det får jag väl stå ut med! Nästa vecka vet jag om det blir bättre! Per L |
|
| Vet inte riktigt vad ni har för fenomen på era bilar,men det kanske beror på det variabla insuget som gör att det känns ungefär som en 3stegs turbo på nå´t vis att kraften liksom kommer i olika steg, men det borde ju inte kännas annorlunda för att man mappar bilen, ni kanske har något helt annat fenomen på era bilar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.