|
|
|
|---|---|
|
Problemet kommer varje morgon. Svårstartad. Får dra med startmotorn många gånger innan ngt händer. Av-på, av-på, av-på. Det har med startspärren eller bränslepumpen att göra känns det som. Det hjälper inte om jag drar länge på startmotor, den tänder inte. Slå av och sedan börja dra runt igen så plötsligt startar den. När den väl startar så inga problem, går som vanligt. Då kan man stänga direkt och starta igen utan problem. Stanna för att tanka, startar alltid utan problem osv. sålänge den inte står stilla så länge. Problemet kommer igen på kvällen när jag skall hem från jobbet, dvs kall motor. Tänder inte förrän jag provat 5-10, ibland 15ggr. Imorse provade jag: dra på startmotor 2-3 sek. inget hände, motorn bara går runt. Slog av tändningen och sedan DIREKT på igen och började dra rund motorn och den tände igång. Startmotor och batteri är tipptopp eftersom de inte tvekar en sekund. Problemet är bara att den inte tänder. Ngr tips? Har sökt på svårstartad och kalla motorer och kamaxelgivare osv men hittar inget bra. Mest när det går dåligt och rycker och ingen tomgång osv. | |
| jag hade en kompis som hade något liknande problem sin bil, då var det hans imobilizer (elektroniska startspärr) som ballade ur vid kylan...fast han fick inte ens igång startmotron (i hans bil var det så att om inte imobilizer gick igång, så gick det inte att dra med startmotorn). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.