|
|
|
|---|---|
|
Hej alla, jag kör BMW sedan 5 år, och har varvat importerade (X5 3.0i, Z3, Z4) med svesnksålda (X5 4,4i, 320i) och servat dem på aukt verkstad. Efter verkstadsbesöken ringer ofta ett teleföretag upp för BMW Sveriges räkning och frågar hur vad jag tycker om den utförda servicen/reparationen. Jag uppskattar detta, det är kundvård, MEN samtidigt skickar jag med hur orättvist behandlad jag blivit beroende på om det varit import eller ej. Jag har poängterat hur mycket BMW Sverige måste tjäna på all sidoimport (service, reservdelar etc etc) så de är säkert medvetna om hur viktigt det är. Jag uppmanar nu alla, som servar/lagar sin BMW på en aukt verkstad att göra detsamma - kräv att bli likvärdigt behandlad, annars går vi ihop och gör en gemensam rättegångssak av detta. En verkstad med bilförsäljning vet nämligen att om en kund förblir trogen under sin livstid så betyder det en MASSA kosing, tro inget annat. Kämpa på... | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Jag måste säga att min upplevelse är precis tvärt om, jag blir absolut lika behandlad oavsett om jag lämnar in en importbil eller en svsnsksåld bil. Jag har också blivit uppringd, och säger precis som jag tycker, dvs att jag har blivit mycket väl mottagen. jag har inte haft några som helst problem att tex få igenom goodwillreparationer som spindelledsbyte, trots att bilen har varit importerad. mvh Johan |
|
Har haft flera importerade BMW och varit både på Theander i Lund och Förenade Bil i Malmö och kan inte påstå att jag blivit sämre behandlad för att jag inte har kört svensksålt. När det gäller goodwill så har jag inte haft några sådana problem och mina bilar har väl inte heller varit tillräckligt nya för att det skulle kunna vara aktuellt. ___ //Ulf |
|
| Johan & Programmer: det glädjer mig att höra era positiva upplevelser av BMW:s service & kundvård, det går ju åt rätt håll då. | |
|
samma här, har inte blivit illa behandlad pga import. Har dessutom ringt innan köp och diskuterat miltal, slitage etc och även då har de varit sakliga och inte alls försökt påskina att jag hellre borde köpa svenskt av dem. De enda som har gnällt över import har varit försäkringsbolaget i samband med ersättningar... Har för övrigt anlitat Kneippbadens bil i Norrköping vid dessa tillfällen och tycker att de är bra att ha att göra med. Ett bra exempel är beträffande min eländiga kardanknut (homokinetiska knuten) som jag visste hade gått varm och beslutade mig för att byta mest för att garantera driftsäkerhet vid långfärd. Lämnar in bilen och de ringer upp och frågar om jag verkligen vill byta då de inte tycker att det känns ngt när man kör. Nu blev det ett byte ändå, men jag uppskattar sådan ärlighet. Annat är det med den stora volvosäljaren här i Östergötland... /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.