|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Läste för längesen att det fanns någon ventil man kunde plocka bort för att få växellådan till o växla snabbare.. är så trött på min gubblåda.. bli ju omkörd av gamla opel vectror suck.. | |
|
Tyvärr gäller det bara manuell låda, och det är kopplingen som har en CDV-ventil som gör att kopplingen slirar. Mvh |
|
| Aha då får man dras med slöväxlingarna då suck | |
| går de inte ändra programvaran i den? | |
|
den är för gammal schnellfahrer baumvelt the force is with mee |
|
|
den är för gammal det går nog från 98 först schnellfahrer baumvelt the force is with mee |
|
| jasså? jag trodde detta gick att ändra även på e34 (även om detta gäller e39?) som då är ännu äldre.... | |
| Det går väl visst att omprogrammera automatlådorna? | |
| kolla www.itsfun.nu annars... använder sådant chip i min o de funkar kalas bra.. dock ingen omstyrning för lådan men för att motorn ska ändra karaktär totalt på sport läget.. | |
|
Corex: Har du inte steptronic?, om du har så lägg om till S så går det snabbare alternativ att växla manuelt. Om det inte är steptronic så går det att programera om automatlådan den adaptiva alltså. Samtidigt så har jag märkt en grej på min 740 som jag rattar nu. I början var den väldigt slö o växla men efter att jag har kört den"tung högerfot" så växlar den snabbare. Prova och ta bort batteripolerna och sätt ihop kablarna under ett par min sedan så den vara strömlös 30 min. Sedan när du kör ett par dagar så full gas helatiden så lär sig nog lådan att växla snabbare. min 540 är chippad både i låda och motor. |
|
|
Växla snabbare? vid lägre varvtal alltså? Annars fanns det ju på 93 540 ett sportläge på automatlådan, men den växlade vid högre varvtal, alltså varvade ut riktigt innan växling. Kanske något annat du menar. |
|
|
Loqmankaki:"min 540 är chippad både i låda och motor" Du har en 98a va? isf hur gick du till väga för att få lådan chipad? o isaf blev de en"jäkla" skillnad eller? |
|
|
nä ja har inte steptronic. Jo visst går den bättre i S men det tar långtid när den börjat växla tills den driver på den nya växrln.. |
|
| Måste vara något fel på lådan då för min drev på direkt i den nya växlen | |
| nä inget fel på lådan.. asså säg att man jämför med en M5 så slänger den bokstavligen talat i växlen.. min växlar mjuk o fint.. men jag vill att det ska peta o som om man krossväxlar skiten.. fort skall det gå... | |
| Min låda är likadan men jag tror de ska vara en sån liten fördröjning mellan varje växel ,typ en sekund. Blir likadant när man växlar manuelt | |
| A precis.. den fördröjningen vill jag bli av med.. slöseri på tid det där.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.