|
|
|
|---|---|
|
Hej, är nybliven E65 ägare och har några funderingar: 1. När man stängt av och larmat bilen lyser växelväljarspaken samt den knapp för stolinställning som är intryckt en ganska lång stund. Igårkväll parkerade jag bilen och imorse lyste fortfarande växelväljarspaken. Ska det vara så? 2. När man startat bilen och kört iväg så låses alla fyra dörrarna. Har jag kommit åt någon knapp eller är det någon säkerhetsfunktion? 3. Har letat men inte hittat någon temperaturmätare. Hur gör man för att få fram den? För övrigt en fantastisk bil och smilet efter en åktur sitter kvar länge. Jag har bara en tysk instruktionsbok så i väntan på att den svenska, som är beställd, kanske det finns någon som kan svara på mina frågor. Servus | |
|
Välkommen servus! 1) Den lysande växelväljaren och knappen för stolsinställningen slocknar då bilen går ner i viloläge, jag tror att det är 15 minuter efter någon rört bilen. 2) Att alla dörrar låses är en funktion som är valbar, men den kan bara ändras av BMW med hjälp av DIS/MoDIC som är en diagnosdator man kopplar till bilen. 3) Temperaturen övervakas utan instrument! Då temperaturen är under normal arbetstemperatur så indikeras det med en lysande ring runt (och belyst bakgrund i) varvräknaren som indikerar sänkt maxvarvtal. Vartefter bilen blir varmare, så höjs maxvarv till normaltemp uppnås. Då försvinner ringen och den belysta bakgrunden i varvräknaren. Bilen larmar givetvis om tempen skulle gå upp över tillåten maxtemp! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.