AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.499

Att köra hem med sin importbil från tyskl på natten...

la
27
laganland
BMW 318 -86
Det finns ett antal platser mellan Tyskland & Mellansverige som är kända som s.k brytarplatser. Exempel på sådana platser är: Hyltena, Brahehus, Skillingaryd, Ödeshög, Tappernoje samt Piberhus. Dessa platser bör behandlas med respekt då de oftast dyker upp vid mindre lämpliga tillfällen såsom vid trötthet, hemlängtan & tristress...

Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
laganland> 1, Välkommen till forumet. 2, Du menar säkert väl med vad du skrivit, men för mig är det alldeles omöjligt att förstå vad det handlar om.

*BAWORAK*
Paap Reeder
SvanteE .. vi är två som inte förstår.

MVH /// Paap R
Dr
659
Drutten
325i Touring -08
Brytarplatser?
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Något med att det är runt Jönköping man börjar tröttna när man kört hela dagen och natten ?

Jag och en kompis hämtade en gång en bil i 10 mil öster om Frankfurt (am Main).. Vi flög med Ryan Air från Sthlm (eller skavsta) kl 6:00, och var inte iväg från Frankfurt förrens kl 16:00.. Vi såg solen gå ner i kassel backarna (november månad) och sol uppgång skedde i Stockholm. Vilken lång dag det var. När man kommer till Öresundsbron, och tänker, ahh Sverige, och det står Stockholm: 652 km och klockan är 00:30, är det långt kvar...

Laganland skriver nog om att det gäller att hålla rast ofta, så de tråkiga 110 motorvägarna inte gör att man börjar sova efter att ha köpt bil, kört fort i Tyskland, på tok för fort i Danmark och nu rullar i Sverige och bara vill hem, eller ??

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Man stannar och sover och blir rånad helt enkelt. Något man bör se upp med, speciellt utan riktig försäkring.
la
27
laganland
BMW 318 -86
Simon: Du har alldeles rätt =)....Man är bra trött på slutet när man beslutat sig för att köra hela vägen hem utan övernattning...Ser älgar på vägen som inte finns osv...Inte direkt trafikvänligt.
/L
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Är det bara jag som tycker att det är dumsnålt att sova på en rastplats med en oförsäkrad bil?

Jag hade tagit in på ett Hotell med garageplats och sovit där. Det kan vara värt några hundra extra att veta att den nyinköpta ej stöldförsäkrade bilen står i tryggt förvar över natten.

Dumsnålheten får jorden att gå runt, speciellt i Sverige där man sparar in på frakt vid dyra inköp och köper en dyr kombi som man misshandlar sönder med den nyinköpta soffgruppen a 10 000kr och sparar 300kr. ;)
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Hej laganland!

Jag bor i Jkpg och de platser du skriver om har mest problem med lastbilar som de stjäl ifrån eftersom runt Hyltena finns det stora lager o distrubitions center.

Några inbrott har jag inte läst om att det skulle ha hänt runt Jkpg, (tror jag om jag inte har missat i ngn löpsedel)

Det är säkrast att ta sig in i ett hotell mitt emot E4:an vid Holmgrens bil . Där finns ett Formula 1 hotell där även Kinnarps ishall finns (Hv 71 hemma arena.)

AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Lite otydligt skrivet av mig, de flesta inbrott sker från lastbilar inte från bilar om folk sover i dem.
Sen finns det exempel på folk som har tagit in på hotell med nyinköpta Porchen med röd skylt för att inte sedan finna den på parkeringsplatsen nästa morgon. Inte kul...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.