AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.721

Bara jag som blir trött på att åka med skitig bil?

Sida 1 av 2
Ya
23
YamMan
740 iA -96
Trött på att alltid åka runt med en skitig bil..
Kan inte denna slaskskit ta slut snart,
kommer inte ens hem efter att jag tvättat bilen på jobbet, förän den ser lika skitig ut igen...
Har en Audi 100 oxo, har inte kört många meter med den i vinter, efter att jag köpte min första bmw.
Borde nog ha gjort det, men vem vill åka runt med en sån när man kan åka i en BMW?
Som väl är, så har jag möjligheten att tvätta bilen gratis på jobbet, annars vore man på ruinens brant av allt in och utåkande på gds hall ett par ggr i veckan....
Nåja, bara att hålla ut, vad annars göra.?
Ha det kanon alla Bmw fantaster..
Mycket bra Bmw forum, många roliga och lärorika trådar..
Mvh Juha/Haninge

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Men man kan ju inte förvänta sig att bilen ska va ren sålänge i slaskväder...men de är fortfarande lika viktigt att tvätta bilen regelbundet så man får bort den gamla skiten...
Många tänker ju tyvärr att "varför ska ja tvätta bilen idag när den ändå blir skitig imorrn?"
Men att tvätta den flera gånger i veckan är ju ingen nödvändighet..då är de ju mer nöje än nytta.
Spolade av det värsta idag. Då lossnar lite av lacken som blivit slarvigt rostlagad av förre ägarn... kul det.
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Jo. Vägarna var så fina några dagar då det var 10-15 minus ute. Nu är det bara runt 5 och då kör de igång igen och tillverkar snösaltslurry som kletar igen allt. Usch!

///BMW - Was sonst!
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Har knappt haft en skitig bil här i Köpenhamn denna vinter ! En stor orsak till detta är att man inte sprider grus/stenar på vägen, då detta smutsar ner i kombination med salt !

Kom just hem, +4 grader, snustorrt, inga stenar/grus, som att köra en sommarkväll :-)

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
det är just därför,många skaffar sig vinterbil.liksom jag själv.slippa tvätta stup i ett...
Gu
45
GustafT
320i coupé (e36) års.-95
om användandet av dubbdäck skulle minska så skulle det inte heller bli lika skitigt...de dra upp mer skit än vad man tror, speciellt då det inte ligger så jätte mycket snö på vägarna. Själv kör jag på friktionsdäck, och tycker att det funkar perfekt, då det ändå aldrig blir så sinnessjukt mycket snö i Sthlm. I Norrland kan jag förstå att det är motiverat med dubbdäck...men längre söder ut tycker jag att man kan fundera på att köpa friktionsdäck när det är dags att skaffa nya sulor...
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
På snö spelar inte dubben någon roll utan det är vid isen vid rödljusen då man ska ha stopp på järnet.

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

GustafT,
Tycker det är precis tvärtom. Hur ofta är det snö på vägarna här i stockholm? Aldrig. Antingen är det ren asfalt eller så är det isigt. På is är det bara dubb som duger, på asfalt kan man lika gärna åka med sommardäck.
Att de drar upp mer smuts är säkert sant däremot.
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Friktionsdäck är väldigt duktiga på att plocka grus och sand.

mvh Fredrik (som bara har andligt behov av bil och därför inte kör på vintern)
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
635 CSi: Andligt behov av bil? :D Hehe vad menas med det? :D

Man ska sikta på att vara bra!
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
En tjokokronorspolett på lavocarwash varannan dag håller bilen ren och fin.
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Ni förstod att det skulle stå "tjugokronorspolett" va.

Editfunktion bitte.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Asken har idag syndat och tvättat bil i Lavo carwash automattvätt, program bäst. Förvisso en bil som skall säljas men faktiskt den första tvätten som jag börjar få förtroende för på gamla dar!:)
Mvh
Asken
PS, Player, du arbetar effektivt det förstår jag men stavar gör du lika som jag d v s snabbt:) DS
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Jag stavar lika snabbt som jag tvättar :-)
En positiv nyhet hos lavo är att man numera får använda egen avfettning, dock ej kallavfettning.
Borde det inte gå att förhandla fram en autopowerrabatt?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Player. Ordnat som i en ask redan för ett tag sen. Tio procent, ngt mer om du köper deras kort för påfyllning. Du får prata m anläggningschefen. Mvh asken
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Polish? Tygtorkning? Någon som kan förklara lite vad de gör där på lavo?

*BAWORAK*
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Har fobi mot att åka med skitig bil, och har därför fram till en månad sedan handtvättat bilen på OKQ8 (Slussen). Men nu har jag hittat smultronstället för alla bilägare - 14 handtvättar för 1080kr inkl. moms.

Jag betalar alltså 1080/14= 77kr/tvätt.

På OK är kostnaden 50kr för tvättplats,10kr för svamp och ca. 15kr för avfettning = 75kr - lägg dessutom till den timmen jag får lägga ner av min tid.

Det innebär att jag numer tvättar bilen två ggr i veckan utvändigt och en gång i veckan invändigt.
Firman som utför detta är extremt duktiga, och resultatet är med beröm godkänt.

*håll till höger, eller gasa* Länk
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Inte vill du berätta var detta smultronställe ligger?

*BAWORAK*
Sådana duktiga yrkesmänniskor skall icke undgå mer jobberbjudanden, var finns detta ställe? =)

Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Asken: Bra fixat!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.