|
|
|
|---|---|
|
Jag skulle vilja veta om det är svårt att fixa själv! det är inte att jag inte kan. Det handlar mer om ork och tid! har någon gjort det tidigare och hur lång tid det kan ta??? Mullemeck | |
| tar väl några timmar, är en del plast som skall bort och så skall man skarva och löda ett 20 tal kablar,men det är inte svårt, här är en beskrivning: Länk | |
|
När jag bytte på min E34 Sedan var inte alla kablar av. Jag klippte av där det var trasigt och skarvade med skarvhylsor och slapp lödningen. Avslutade med eltejp runt hela paketet. Men det kanske är för trångt i Touringen eller för många trasiga kablar, så att hylsor inte får plats. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Hej! Det går bra att skarva med hylsor, om man lägger snitten förskjutet så inte alla hamnar på samma ställe. Mvh Jonas |
|
|
Jag får tacka så mycket för alla tips! jag hadde tänkt att skarva med löd hyllsor som man värmer med värmepistol (fick REA ifrån Jobbet) men en sak har jag lärt mig. Alla som ska skarva...Så skarvar man på två ställen om det inte går att byta ut kablarna så att man får nya kablar där dom gamla gått av så man inte får göra om jobbet igen Mullemeck |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.