AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
2.157

X3 standardstol vs sportstol

Visa användare
164
Leif Svensson
X3 2,5 -04
Hyundai Santa Fe -17
Beställde tyvärr inte min X3 -04 med sportstolar utan "snikade" på den posten till följd att jag åker rent av obekvämt. Det går inte att ställa vinkeln på sittdynan på standardstolen (höja och sänka hela stolen går) och det finns ej heller möjlighet att förlänga dynan i framkant som på sportstolen. Då jag vill sitta relativt nära ratten och har långa ben måste jag palla upp under låren med kuddar eller annat. Så här kan jag ju inte fortsätta ha det i en övrigt bekväm bil. Som det är nu väljer jag hellre min andrabil (Volvo) vid långkörning då jag sitter så illa i BMW:n. Jag skall nog ge mig till och köpa 2 st sportstolar och det skulle vara kul att höra synpunkter av Er som har sådana. Allt är ju givetvis väldigt personligt när det gäller komfort, men ändå. På tal om komfort, finns det komfortstolar att köpa till X3 och om inte passar t.e.x E60´s komfortstolar till X3?

Visa användare
164
Leif Svensson
X3 2,5 -04
Hyundai Santa Fe -17
Fick pris på en ny sportstol (observera 1 st): 19.000 kr inkl. moms. Svettigt...

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Mitt tips: Köp en Recarostol, du borde kunna hitta begagnde på t ex ebay.de De utklassar det mesta i stolsväg. Sedan när du säljer bilen kan du montera ut den och montera tillbaka originalstolen.
Mvh
Asken
Visa användare
164
Leif Svensson
X3 2,5 -04
Hyundai Santa Fe -17
Jag har funderat mycket på detta de senaste veckorna. I min förra BMW (E46) beställde jag bilen ny med sportstolar men satt faktiskt inte skönt i den heller. För att få till 50/50 viktfördelning på bilarna har BMW de senaste 10 åren enligt min mening tryckt in motorpaketet längre och längre in i kupén. Detta med den följden att det blir trängre för pedalerna och gaspedalen hamnar längre till vänster. Jag vill personligen kunna "lägga ut" högerbenet när jag gasar (som i Volvo). Skall det verkligen behöva gå så långt att man måste byta till en V70 AWD? Jag tror det! Tur att jag har TISA:n att stilla BMW intresset med ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.