|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag söker bilskrotar i Göteborgsområdet med bra delar till min E-32a, gärna "självbetjäning". Har fått ett tips av Alain om en "bilskrot i Partille". Är det Bildelscentrum i Partille? Fler tips? I vanliga fall brukar jag besöka Returbilen i Malmö, när jag ändå är där. Annars är det ju lite långt att köra bara för begagnade delar... Lars Franzén | |
alain |
hej skåne det finns en bilskrot i agnesberg där du kan plocka själv, men idag, finns inga 7serier I partille, bilskrot finns bredvid affalanlägning och min förre 750 finns kvar. Om det gäller ljuset den hade xenon. finns i Vara en kille som heter Per som importera krokade E32 och säljer som delar. där kan du söka det du behöver. MVH ((Alain)) ((..varje beröring av bromsen är ett tecken på rädsla!!!..)) |
|
Skroten i Angnesberg är bra, har funnits ett par olika E32 de senaste gångerna jag varit där, men dem kanske är borta nu. Bra priser har dem också tycker jag, lite smådelar kan man få för några tjugor eller nån hundring. Sen finns även Bil-Gunnar (tror jag den heter?) i Tagene, ungefär vid bilbesiktningen. Dåligt med BMW där dock. Annars är det dåligt med självplock, det tycks försvinna mer och mer. ///Niklas |
|
alain |
Hej bilskrot med självplock försvinner på grund av att den nya (7 år tillbaka) lag säger att alla bilar ska vara på marken om man ska kunna plocka själv. eftersom bilskroter har inte så mycket plats, dom är tvingen att sätta på bilar ovanpå varandra ibland 3-4 bilar på varandra men då folk får inte gå in och plocka själv på grund av olykor. MVH ((Alain)) ((..varje beröring av bromsen är ett tecken på rädsla!!!..)) |
|
Om du känner för en längre sväng så rekomenderar jag Alingsås eller Bollebyggd. Tyvär ingen "självbetjäning" men goa gubbar! :) Bor utaför Borås men skroten där är ren skit o gubbar så trevliga så man skulle kunna ¤#/*@$ dom! Då är det bättre åka en sväng... BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Tack för tipsen så långt;-{) Ska försöka ta en runda imorgon och kolla in några av dem! Sen blir det kanske Eriksberg på kvällen? Lars Franzén |
|
alain |
hej skåne trevligt att du kanske kommer på Eriksberg på kvällen kl-19.00 ((alain)) ((..varje beröring av bromsen är ett tecken på rädsla!!!..)) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.