AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
987

Vevaxeltätning M42b18

Visa användare
251
Jorsten
540ia M sport -01
Ska byta packboxen åt en kompis nu i dagarna. Ngn som har gjort detta ingrepp förr? Isåfall så mottages gärna lite tips. Bilen är en 318is M42b18.
Visa användare
251
Jorsten
540ia M sport -01
var inte vevaxel tätningen. Upptäckte att tråget var tätat med packningsklister å kemisk metal. så då rev jag det. gjorde rent, ditt med nytt metal, täta som fan. det vart tätt. Bytte oring till oljesticks röret. byte filter å fyllde olja å startade upp.
pissa som fan.rinenr ner längs oljetråget, underifrån ser det ut att komma fråpn generatorn någonstans. men uppifrån ser man inte vart. Ser inte ut att vara packningen vid oljefiltret heller. någon som vet vad det kan vara?
Visa användare
251
Jorsten
540ia M sport -01
Blir till att riva och byte packningen till transmisionskåpan. Det inte packningen. Så det blri till att riva kamkedja osv. vilket helvete. behöver gärna lite tips till detta ingrepp. vad bör jag tänka på mer än att nolla motorn å¨märka upp drev mm. Tips motagaes orthört gärna, och snabbt.
Visa användare
251
Jorsten
540ia M sport -01
Ingen som har några tips?
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Välkommen till Autopower..
Detta är numera ett forum där man oftast pratar med sig själv.
De senaste trådarna jag har lagt har jag inte sett några svar på.

Gå in och regga dig på PPF-forumet och posta samma fråga. Där finns det kunniga folket.
Välkommen in i värmen: Länk

__
/Chrille
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.