|
|
|
|---|---|
|
Bilen funkade bra när jag ställde den över natten. Sedan så på morgonen så startade den inte. Den hostade lite men slog aldrig igång. Har sökt massor med inlägg men de flesta inläggen ger bara tips och sedan så hör man inte om det har fungerat. Jag har provat att ta bort bränslerelä och satt en kabel för bryggning av 2 stift (87+30) men inget resultat. Jag har tagit ut bränslepumpen och kört den på ett batteri och den går utmärkt varvid det kan konstateras att pumpen är bra och jag monterade tillbaks den. Nu undrar jag vad det mer kan vara???? | |
|
bilbatteriet? ... Do u speek BMW? |
|
|
Gick inte pumpen när du bryggade relät? FAF |
|
|
Självklart är batteriet laddat motorn snurrar för fullt men vill inte slå igång. Bränslepumpen snurrar för fullt med bryggningen. |
|
|
kolla vevaxel och kamaxelgivare. FAF |
|
|
Bilen var sjukt sur....... Jag bytte stiften å sen startade den som vanligt. |
|
|
Ja då har du tur i mitt fall behövs nog trolldom. Mvh/Micke |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Var det så att du dagen/kvällen före startade bilen och flyttade den och stängde av den med kall motor? Detta ska man absolut inte göra om man vill att bilen ska starta dagen efter. En gång=misständer, två ggr startar möjligtvis eller inte alls. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.