|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet om det går att fixa så man kan cabba ner med fjärren på en e46 cab? | |
|
Jag undrar samma sak :) |
|
|
Länk ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Jag undrar detsamma!! Ska man inte kunna göra det via nyckeln från lite håll, på samma sätt som man låser upp bilen?? Den länken Micke skickade med, det är väl för att slippa hålla inne knappen väl man sitter inne i bilen eller fattar jag det hela fel!? Har prövat några gånger att larma av och hålla knappen (på nyckeln alltså) intryckt och då börjar taket röra på sig men det slutar alltid innan allt vecklat upp och ner sig. Gör jag fel eller är nåt trasigt? Niklas Fransosen |
|
|
På min funkar det. Börjar den röra på sig men lägger av är det förmodligen för att kontakten mellan nyckel och bil bryts. Jag kan cabba upp och ner med min. Inga problem. Dock så kan det ibland hänga sig om jag står väldigt långt ifrån. Min Cabrio Länk |
|
|
Jaså de visste jag inte att de fanns e46or med original fjärrstyrning till cabben .. Är det från nån viss årsmodell då eller? har inte provat på min men de kanske går. |
|
| Min 03:a funkar det på, det gäller bara att hålla in knappen. | |
|
Anders och Korak. Tack, det var precis det jag ville höra. Är faktiskt lite ballt att kunna cabba ner på lite håll!!! :-) Barnsligt kul ja ja. Får testa sen framåt våren då jag tagit av HT och man kan börja köra öppet. Bara det blir vår snart, grymt sugen på att köra. Niklas Fransosen |
|
|
Är också intresserad av att kunna cabba ner utifrån om det går på min 04:a.. Vilken knapp på nyckeln är det ni menar? Är detta nåt tillbehör? Lanserades inte detta som nyhet till nya e93? |
|
|
Samma knapp som du låser upp bilen med, lås upp och tryck in knappen igen, vänta lite så ska magin tydligen börja. Släpp den alltså inte förrän rutor och tak är nere. Så fort du släpper slutar det att röra på sig. Så funkade rutorna på min e39 så tanken är nog densamma fast man lagt till taket på cabbarna :-) Tror inte att det ska vara något tillval men är inte 100 säker och kan inte gå ut och testa även om jag bra gärna vill. Niklas Fransosen |
|
|
Provade på min 323 00a idag men de funkade inte, snyft |
|
|
fan för hardtop! nu e jag ju sjukt sugen på att testa om det går på min 01:a 330. men det e ju knappast värt att lyfta av den bara för att testa. får hålla mig till våren helt enkelt. o som det ser ut, så får jag vänta länge. buuuu Utan min Beemer stannar jag |
|
|
Länk Länk Länk kolla om nån av dessa länkar funkar fortf. (sparade de då jag tänkte skaffe de förut, men sen la ja de hela på hyllan) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.