AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.386

Spridare på BMW 530D -00 184HK

Är det någon som vet hur man plockar ur spridarna på en 530D -00 184 hästars, jag har testat att dra den rakt upp men den vill inte. Lossade först kontakten till spridaren sen soppaledningen till spridaren, Sen sitter 2st muttar en på varje sida om spridaren och de har jag testat att skruva bort, samt testat att skruva bort pinnbultarna som sitter där men spridaren sitter stenhår. Är den gängad eller är det mår våld som gäller, eller sitter de på någe annat sätt?
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Här kan du se hur den ser ut Länk
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Jag bytte en spridare på min 320d för 2 år sen.. Jag använda mycket rostlösare över natten så det fick tränga ner och sen en rejäl glidhammare gängad i toppen på spridaren. Det gick åt MKT våld för att få den att släppa och jag var rädd fler gånger att gängan gick sönder på spridaren, men det var muttern på glidhammaren så sprack.

Ser på bilden att anslutningen sitter på sidan på din spridare vilket gör det ännu knepigare eftersom du inte kan få kraften i rak riktning.

Diesel-räsern
/Rickard
Ha
110
Habul
530dA -99
Jag bytte 5:e spridare igår på min 530d 184 hk.

Du ska ta bort de muttrar men pinnbultarna ska du låta vara annars går de sönder. (trust me i know :))

När du skruvar bort muttrar kan du försöka vrida lite på spridare fram och tillbaka, sen tar du två skruvmejslar och försöker dra ut den. Den satt inte så hårt i min bil, det som tog mest tid för mig var att ta bort insuget.

Första gång jag gjorde detta, slät jag sönder en pinbullt för att jag trode att den ska bort innan man tog bort spridare. Man lär sig något varije gång.

M det är exakt det vi har gjort, var nära att pajja pinbulten också =) skruvade toppen utav den och toppen började sakta virda sig medans pinbulten var stum och då var det bara att sluta ;) men vi har inte testat att vrida på spridaren, försökte bara vålda rakt upp ;) köpte du spridaren på bmw eller? vad hade du för fel på bilen? själv så måste jag byta alla 6, bmw skulle ha 3.3k styck snyft....
Ha
110
Habul
530dA -99
Jag köpte min hos ebay, begagnad 105 euro (980 kr) med porto. Köpte den på måndag , fick den igår.

Bilen gick dåligt och skakade på tomgång , jag kopplade in den på dator med carsoft och fick medelande att 5:e spridare är ur funktion.

Konstig att du måste byta alla 6, vad har du då för fel?

pa
182
paa
530DA Touring -02
Dieseldanne:
Jag har skickat Powerpost till dig!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.