AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
796

Nästa Z-modell med diesel?

ZM
69
ZM3
Z3Roadster 2,8M-pkt. -00
Nästa Z-modell med diesel? Trodde det var ett skämt med diesel i sportbil, men nya Audi R8 får diesel-V12:an, på 500Hk och 1000Nm i vrid! Ligger idag i Audi Q7, som väger drygt 2,5ton gör 0-100 på 5.5 sek!
Får i R8:an nästan 1ton mindre att släpa på och lär hamna på drygt 3 sek. till 100 uj,uj vilken oljebrännare! (R8 med bensin V8:an gör samma på "trötta" 4,6 sek).
Kommer månne BMWs 330hk V8 diesel, i nästa Z-generation ? Borde också det bli ett grymt kraftpaket med 750Nm i vrid.

skulle vilja sen en diesel v12 från bmw i nya x5:an eller 7-serien
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jag tycker visserligen väldigt mycket om dagens dieselmotorer, men jag skulle inte vilja ha det i en Z-modell trots häpnadsväckande prestandasiffror. Halva nöjet med att köra Z är motorsången och där hamnar en dieselmotor i lä... Dessutom, jag antar att en så stor motor väger väldigt mycket, så de köregenskaper som är kännetecknande för Z-modellerna skulle nog gå förlorade. Audi R8 har väl mittmotor om jag inte missminner mig så då blir ju saken en annan just i det avseendet.

bmw_jerry: Det är nog bara en tidsfråga innan det dyker upp!

/Masten

Besök gärna min blogg! Länk
frågan är snarare om en cab inte kommer med hybrid. Och att Cabar används ju mest(bara) på sommaren så ligger ju solceller nära till hands :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.