|
|
|
|---|---|
|
Nästa Z-modell med diesel? Trodde det var ett skämt med diesel i sportbil, men nya Audi R8 får diesel-V12:an, på 500Hk och 1000Nm i vrid! Ligger idag i Audi Q7, som väger drygt 2,5ton gör 0-100 på 5.5 sek! Får i R8:an nästan 1ton mindre att släpa på och lär hamna på drygt 3 sek. till 100 uj,uj vilken oljebrännare! (R8 med bensin V8:an gör samma på "trötta" 4,6 sek). Kommer månne BMWs 330hk V8 diesel, i nästa Z-generation ? Borde också det bli ett grymt kraftpaket med 750Nm i vrid. | |
| skulle vilja sen en diesel v12 från bmw i nya x5:an eller 7-serien | |
|
Jag tycker visserligen väldigt mycket om dagens dieselmotorer, men jag skulle inte vilja ha det i en Z-modell trots häpnadsväckande prestandasiffror. Halva nöjet med att köra Z är motorsången och där hamnar en dieselmotor i lä... Dessutom, jag antar att en så stor motor väger väldigt mycket, så de köregenskaper som är kännetecknande för Z-modellerna skulle nog gå förlorade. Audi R8 har väl mittmotor om jag inte missminner mig så då blir ju saken en annan just i det avseendet. bmw_jerry: Det är nog bara en tidsfråga innan det dyker upp! /Masten Besök gärna min blogg! Länk |
|
| frågan är snarare om en cab inte kommer med hybrid. Och att Cabar används ju mest(bara) på sommaren så ligger ju solceller nära till hands :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.