|
|
|
|---|---|
|
Mina torkare på 325'an krånglar, när man slår på tändningen eller startar bilen funkar dom normalt en liten stund, kan vara allt från ett varv till flera minuter, sen lägger dom av på alla lägen utom på maxfart. Kollade i säkringsboxen fram och hittade ett relä, nummer 3 på bilden Länk Ryckte ur det, samma fel, torkarna går en liten stund sen lägger dom av och går bara på maxfart. Var inne på autowåx (BMW-handlaren i Karlstad) igår och de sa att förutom relät ska jag ha boxen nr 4 på bilden: Länk Den skulle sitta bakom handskfacket, kollade där, men där satt bara ABS-boxen och nummer ett på bilden: Länk Provade att rycka kontakterna i den boxen som satt där ändå, och inget gav någon reaktion. Hittade sen ett växlande relä med ett motstånd och en diod i som det klickar i när torkarna slår av och på på intervalläget, det var blått och satt under chekkontrollmodulen bredvid bromspedalen, när jag rycker ur detta relä slutar torkarna att fungera helt... Misstänker att det kan vara fel på antingen motorn eller spaken, men innan jag börjar riva i det, finns det något annat som har med styrningen torkarna att göra? blir galen på att inte hitta felet... | |
|
Var inne på autowåx idag igen och tjatade ur lite information ur verkstadspersonalen, och fick fram att modulen kan sitta under fotstödet på förarsidan, under mattan, någon som hittat den där? /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.